| Forfatter |
|
RybergThygsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Da mine Dali 109'ere står på et trægulv, har jeg tegnet mig nogle spikes at sætte dem på. Jeg regner med at det bliver 20mm fyrretræsplader. Ris/Ros tak, da jeg ingen erfaring har !

|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var planen ! DIY hele vejen. Det jeg fisker lidt efter, er om jeg fx bare flytter problemet til den øverste plade så den spiller med istedet for gulvet ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betyder ingen svar, at det er det perfekte design eller at det ikke engang er værd at kommentere ? 
På Forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Gammelfar Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RT
Hvorfor bruge træpladerne? Hvorfor ikke montere spikes og anlægsplader direkte på HT og gulv?
Hvis du vil forsøge kan du jo bare - når du har lavet dine spikes - montere den ene HT direkte og den anden på et par tilfældige plader, og lade det komme an på en prøve: Husk øret er det bedste måleapperat... På denne måde er intet spilt hvis "plade-ideen" ikke dur.
Mvh
Kim
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Gammelfar !
Hvorfor ? Ja det er der vel egentligt flere grunde til: Jeg synes det ser ret proffi ud. Fordi jeg kan. Jeg synes (uden at jeg har nogen erfaring med det) det ser ud til at være noget lalleværk hvis man skruer dem direkte op under HT'erne. Mit gulv er skævt, så derfor vil det nok også vippe.
Men det du så har meget ret i, er at jeg bare kan prøve ! Der var bare ingen grund til at gå i gang hvis nogen af jer gutter, på forhånd kunne afvise ideen med god grund.
Jeg siger Tak 
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ryberg. Jeg synes du skal prøve med blød/halvfast afkobling også. Det er det jeg har opnået de bedste resultater med. Spikes'ne virker nærmest som fokus-punkter for vibrationerne, og leder dem effektivt ned i underlaget. Med blød afkobling bremses vibrationerne i det bløde matriale - og omdannes for så vidt til varme, selvom det næppe kan måles. Men det kan høres!
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
RybergThygsen
Jeg mener absolut ikke din konstruktion er god nok, du vil få problemer med de to plader, endda store problemer. Men jeg må sige at det ser flot ud på dine tegninger. Prøv den simple vej og måske også den bedste, spikes monteret på højtaleren stående på en haveflise. Haveflisen kan du så lade hvile på tre punkter, disse punkter kan være 3 små stumper gulvtæppe. Tre punkter så den ligger fast og ikke vipper, fire er meget mere besværligt og nærmest umuligt på et ikke 100% plant gulv. Efterfølgende kan du eksperimentere med faste/halvbløde afkoblinger som Præsten skriver, men haveflisen og 3 små stumper tæppe, er nemt, efefktivt og billigt som et forsøg. Der er andre tråde, så du må igang med at søge lidt, der beskrives der også andres forsøg og erfaringer.
Alternativt kan du jo også købe / fremstille nogle små skiver af messing, som er beregnet til spikes og trægulve. Det er som bare en 20 mm (dia.) skive, med en lille undersænkning i midten af skiven - men udført i messing.
Jeg fandt lige denne.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32721&K W=Toftdahl
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ja, jeg er jo nok lidt miljøskadet som maskinarbejder - det skal helst være metal . Men det jeg egentligt vil sige er: Tak for hjælpen, og jeg vil prøve med spikes-på-flise-på-tæppe-metoden !
Jeg har set et fint sæt spikes til 60kr ved T-hansen som kunne være godt at forsøge med.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hmmm spikes på beton? En noget hård løsning efter min erfaring. Jeg eksperimenterede engang med den løsning men fandt, at det var bedre (i mine ører) at skrue flisen direkte op i bunden på højtalerne. Et andet underlag kunne være kork. Føtex´ bordskånere til 15 kroner stykket delt i 2 eller fire alt efter smag og behag.
Nu du er i metal-bearbejdnings-branchen kunne Sonus Fabers flotte løsning med oppefra justerbare spikes være en smuk mulighed - hvis det skal være spikes. (og du må gerne lave et sæt til mig også ):

Mvh Mike
|
| Til top |
|
| |