Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Et lille DIY projekt - mangler lidt råd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bugim4n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er igen igen igen begyndt at tænke på at lave mine egne højtalere, og jeg tror nu at jeg måske har fundet noget som jeg kunne lege lidt med, det er dog kun kabinettet, da jeg endnu ikke rigtig er inde i det med at lode og samle alt det der skal til for at lave et par nice højtalere, og regner da også ned at jeg skal have en ven til at hjælpe mig når den tid kommer. Retter sagt alt det teknisk og sådan er jeg ikke inde i.

Mit problem er at jeg er støt på noget som jeg godt kunne bruge som kabinet. Jeg har prøvet at tegne det og mit resultat kan ses her: http://img64.imageshack.us/my.php?image=hjtalerediy027re.jpg .
De sorte kasser er lavet af spån plade og det lysegrå er en rund jernstang som holderkasserne sammen på en lidt sjov måde som er lidt svær at forklare. Min ide var så at sætte en højtalere i hver af kasserne og så føre alt ledning gennem stangen.

Jeg vil derfor høre om i tror at dette projekt kan lade sig gøre og om jeg kan få et par gode højtalere ud af det, altså hvis jeg tager mig tid og får hjælp til projektet?

Jeg har desværre ikke rigtig nogen mål på kasserne men jeg ville skyde på at der muligvis kunne være en 10" eller 12", så det burde give en lille ide om hvor store de er. Og tykkelsen på spånpladerne er vel nok omkring 2 cm. Og kan desværre ikke rigtig give nogen andre oplysninger omkring kasserne eller stangen inden på mandag.

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Det kunne måske være en idé at lave kasserne i forskellig størelse.

m@dsen

Bugim4n
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne sagtens have været sådan hvis det ikke allerede var samlet sådan, tror nemlig at det har fungeret som en form for reol før i tiden, men kan jo altid bare selv bygge noget ligende. Men takker for forslaget.

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på ham du vil få hjælp af er god nok? jeg spørger bare siden du har valgt at spørge os herinde.

med hensyn til højtaler kontruktionen, så kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle kunne blive til noget. Men igen så tror jeg også de burde være i forskellig størelse.(jeg er dog ingen ekspert)

Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

Bugim4n
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Ja det har du self ret i, jeg burde nok lige høre ham ad hvor meget han egentlig kan og har lyst inden jeg helt starter. Men ellers går man vel ikke helt galt i byen hvis man bare har lidt gå på mod og tålmodighed.
Og angående det med størrelsen bliver igen et problem da det allerede er noget som er samlet og som jeg så bare skal høre om, om jeg må få det eller give en lille slat for det. For så at sætte alt det hifi mæssig i. Men som sagt kan det jo være at jeg bare skal gå igang med at lave kasserne og sådan selv for at få den størrelse som passer bedst.

(Men hvis i gider forklare mig hvor i mener det ville være bedre med flere forskellige størrelse må i da gerne det)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes