Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Zappulse dødt ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ja så gik det sku galt med min zappulse ...

Efter at havde modtaget min ringkerne og kondensatorer osv fra LC-Audio fik jeg det sat til og sat spænding på skidtet ...

De første 10 sek gik fint .. zappulsen tændte og den lille blå lysdiode på boarded blinkede..

Derefter stod der en 5 cm stikflamme ud af de 2 store SMD-modstande på hver side af boarded og de blev bare ved .. da jeg fik hevet stikket ud stoppede det .. men naturligvis var det jo helt smeltet sammen..

Nogen der har prøvet noget lignene ? Jeg har gået ALT efter 5 gange .. jeg har samlet efter foreskrifter fra deres byggebog .. jeg har +60.8 og -60.8 VDC de rigtige steder .. jeg har samlet alle grounds i samme sted  og måler fint en forskels spænding på 120 volt mellem + og - ...

Jeg skal nok få smidt nogle billeder op af det !

fandme surt .. havde lige glædet mig til at prøve den til min sub !

Til top Vis raver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raver

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

raver skrev:

Ja så gik det sku galt med min zappulse ...

Efter at havde modtaget min ringkerne og kondensatorer osv fra LC-Audio fik jeg det sat til og sat spænding på skidtet ...

De første 10 sek gik fint .. zappulsen tændte og den lille blå lysdiode på boarded blinkede..

Derefter stod der en 5 cm stikflamme ud af de 2 store SMD-modstande på hver side af boarded og de blev bare ved .. da jeg fik hevet stikket ud stoppede det .. men naturligvis var det jo helt smeltet sammen..

Nogen der har prøvet noget lignene ? Jeg har gået ALT efter 5 gange .. jeg har samlet efter foreskrifter fra deres byggebog .. jeg har +60.8 og -60.8 VDC de rigtige steder .. jeg har samlet alle grounds i samme sted  og måler fint en forskels spænding på 120 volt mellem + og - ...

Jeg skal nok få smidt nogle billeder op af det !

fandme surt .. havde lige glædet mig til at prøve den til min sub !

Det lyder da underligt, har ikke noget svare på hvad det kan være, men det BURDE da ikke kunne ske sådan noget, hvis ellers tingene passer sammen. Det forstår jeg ikke en døjt af, men nu er jeg heller ikke ligefrem noget teknisk geni.

Men jeg må da sige at det er skide surt, pengene...og ikke mindst alt det arbejde som du vel har lagt i at få den "smeltet sammen" og så ender det sådan

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

ville bare høre om evt andre der havde oplevet noget af det samme ?

Hvis det er en prod. fejl i printet .. tror i så at LCaudio erstatter/giver en rabat på et nyt modul eller noget ?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hvis der er tale om produktionsfejl i printet, skal LC Audio ikke give nogen form for rabat på nye moduler. De skal bytte dem uden beregning.

Ved at der tidligere har været en del ustabiliteter med nogle af modulerne, men det er ikke noget LC har erkendt offentligt... De har bare byttet uden vrøvl. Så ring til dem og forklar.
Lad dig ikke spise af med, at du skal sende modulerne ind til rep. Det bør som udgangspunkt IKKE gå ud over dig, hvis de har solgt dig et produkt med en defekt. SÅ bør de bare bytte, så du hurtigst muligt er skadesfri, og så kan de jo teste de afbrændte alt det de vil bagefter... Men du bør ikke skulle vente på det!

Hvis jeg kender LC ret, så får du sikkert ikke problemer.... De plejer at være meget fair (Ved dog ikke hvor meget det har ændret sig efter Lars er smuttet... Jeg har ikke handlet der siden).

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Den blå diode skal ikke blinke det gør min ihvertfald ikke og den spiller fint.

Prøv at se efter om der er isolering mellem transistorene og den aluminiums klods der er under printet.

Du kan også prøve at måle om der er forbindelse fra modstandene til stel (mål i begge ender af modstandene)

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

raver

Her i biksen er det samme oplevet fra tid til anden, at disse moduler kan have lidt problemer og futter af, men når der er liv i dem, spiller de flot.
Nu ved jeg ikke hvor meget du har læst på nedenstående side, men der er jo lidt forskelligt at kigge på, hvilket Lars ofte har fremhævet - http://www.lcaudio.dk/index.php?page=63 
Det er ikke lige det man får øje på så let, det burde måske vedlægegs modulerne når man køber.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

raver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa Toftdal ..

Jeg har snakket med Lars ang problemet som han også sagde at det nok var fordi der ikke var noget på indgangen eller udgangen .. jeg havde ellers læst do's and dont's men har åbenbart ikke lige bidt mærke i den der ... men lars sagde også at det var yderst sjældent det skete (2-3 sager indtil videre) men han ville gerne ha lidt billeder af mit setup og det har jeg sendt ham nu .. sidder og venter på svar fra ham nu !

Kanon god service ved LCaudio btw .. det er sku dejligt at se !

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes