| Forfatter |
|
Peter K Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg overvejer at bruge LC-Audios aktive filter. Mine højttalere er imidlertid særdeles følsomme, hvorfor det for mig er vigtigt, at filteret er støjsvagt.
Er der nogen, der kan fortælle mig, om deres erfaringer med filteret m.h.t. "sus" og "brum"?
På forhånd mange tak!
M.v.h.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Restek Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter.
Har selv brugt Lc Audios aktive filter. Brugte to til balanceret drift. Det er et fantastisk vellydende filter uden støj og brum af nogen art. Det er ganske enkelt klasse.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Restek,
Tak for dit svar! Det lyder godt!
M.v.h.
Peter
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at være opmærksom på hvilke kabler du bruger, og hvordan du sætter filteret sammen.
Er stødt på nogen, der har haft bøvl med støj og sus, men med lidt sund fornuft (holde signal og pwr-kabler fra hinanden), så skulle det ikke give problemer.
Har selv to af LC Audio's aktive filtre. Bruger et til min subwoofer, og det andet skal bruges med mine fremtidige højttalere. Har ikke haft bøvl med støj.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels,
Tak for dit var!
Hvad mener du nærmere bestemt m.h.t. kabler? Skal de helst være skærmede, eller er det andet, du har i tankerne?
På forhånd tak!
M.v.h.
Peter
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor lidt man kan nøjes med at gøre for at begrænse støj, men jeg bruger f.eks. kobberplader til at afskærme filteret fra trafoen, og skærmet netkabel. I det hele taget er det en god ide at holde netkabler væk fra filteret. Har selv brugt 1mm sølvtråd som kabler, og har ikke haft bøvl med støj.
I mit næste filter (skal laves så snart jeg får stumperne fra LC), vil jeg bruge skærme omkring sølvtråden, og måske sætte et DC filter på trafoen - bare for en sikkerheds skyld.
Husk at meget små påvirkninger i filteret, kan give store påvirkninger på lyden i den anden ende, og højfrekvent støj er irriterende at høre på.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels.
Tak for dit svar! Hvorfra får du kobberplader?
M.v.h.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metalcenteret i rødovre/glostrup er et godt bud!!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Anku.
Der kan jeg få sølvtråd/plader, kobbertråd/plader, samt værktøj til at bearbejde materialerne.
|
| Til top |
|
| |
msby Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan I ikke ligge et par billeder ind så man kan se hvordan I har monteret stumperne.
Grunden til at jeg spørger er at jeg har problemer med mit LC filter men jeg tror det grunder i noget med at stelforbindelsen ikke er udført godt nok af mig.
På forhånd tak Mikael
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pokkers!
Har lige skilt mit filter ad, så jeg kan først komme med nogle billeder, når det er samlet igen. Ved ikke hvornår det bliver, men håber på at få de sidste stumper i næste uge (eller ugen efter ).
Hvilke problemer har du? Er det støj/susen?
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels og Granholm.
Tak for jeres svar!
M.v.h.
Peter
|
| Til top |
|
| |
msby Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels,
Låget til mit filter kabinet ligger løst oven på og hvis jeg kommer til at skubbe lidt til det lyder det næsten som et pistolskud i højttalerne. Ligeledes hvis jeg tænder for mine halogen spots i loftet (virker med et eller andet relæ) så giver det et smæld i højttalerne. Der er også noget periodisk susen men det er ikke så slemt. Jeg gætter på at det er noget med stelforbindelsen. Hvordan har I forbundet selve filteret til stel?
På forhånd tak Mikael
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om det er mere end en dårlig stelforbindelse.
I mit ene filter, har jeg slet ikke koblet filteret til stel, andet end det det får gennem netkablet. Her er ingen problemer.
Mener at der kan være problemer med den stel filteret får fra signalkablet fra kontrolforstærkeren og stel fra stikkontakten, hvis de to ikke er på samme niveau - hæng mig dog ikke op på det.
Men prøv helt at koble det fra stel, så det kun får stel gennem trafoen/netkablet. Virker hos mig.
|
| Til top |
|
| |
msby Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak DanielS!
Det vil jeg prøve i weekenden. Jeg uploader også et billede som måske kan gi' en ide om hvad der er galt.
På forhånd tak Mikael
|
| Til top |
|
| |