| Forfatter |
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Er der nogen der ved hva slags kondensatorer dette er:

Mærke og type?
theo
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner noget film-kondensator-værk... Er de defekte,siden du skal vide mærke og type?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Nei de er ikke defekte, men jeg tenker at bytte de, og lurer på hva slags type det er.
theo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sidder de i?? Og hvorfor vil du bytte dem?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
De sidder i en Graaf Gm13.5 B preamp. Og jeg liker å oppgradere udstyr som allerede er i toppklassen. De fleset kondensatorer er nemme at identifisere, men denne her har jeg aldri sett før.
theo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det langt fra er en standard-model som dem man tyosik ser i HIFI-udstyr, er den sikkert specielt udvalgt grundet gode lydmæssige egenskaber. Pas derfor på med opgradering!! Det vil sikkert give en anderledes lyd, men sikkert i den gale retning. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Bare å prøve sig frem og lytte. Nemt.
Theo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig... bare lytte. Og hvis man er god til det, og har tilstrækkelig selvkritisk sans, er det en fin måde. Men alt for mange konkluderer straks de hører en forskel, at der er tale om noget bedre, fordi de selv har lavet det... Det skal man passe på med...
Hvis du vil lytte dig frem, så tager du jo bare en anden med samme værdi og lytte. Værdien kan du jo aflæse. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Ja det er lett å miste gangsynet som vi sier i norge. Jeg prøver ett sett nye komponenter af gangen. Lar de sidde i i 14 dage før jeg bestemmer mig om de blir eller skal ud. Tror feorresten det kan være fra Cornell Dubilier, men er ikke sikker.
theo
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lad dem sidde i 14 dage - og byt så ud igen til de gamle - og tag et lyt til !
Først derefter find ud af, om det var bedre eller dårligere.
Står der ikke andet på de kondensatorer end det på billedet?
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Jeg har funnet det ud. Det er Cornell Dublier PIO kondensatorer. Det er jo noen riktige adelige pølser. Ser man det, så dette er ikke den første oppgraderingen der skal gøres. Tenker naboene må byttes først, herskabet kan ikke bo slummen 
theo
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
|
Hei.
De sidder i en Graaf Gm13.5 B preamp. Og jeg liker å oppgradere udstyr som allerede er i toppklassen. De fleset kondensatorer er nemme at identifisere, men denne her har jeg aldri sett før.
theo
|
|
|
Hvis du ikke ved hvad du har med at gøre - er det nok klogere helt at lade være. Alternativt kan man overlade det til en ekspert der kender lyden af de enkelte elektronikkomponenter og hvor man skal bruge hvad!
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Nightpuma skrev:
|
Hei.
theo
|
|
|
Hvis du ikke ved hvad du har med at gøre - er det nok klogere helt at lade være. Alternativt kan man overlade det til en ekspert der kender lyden af de enkelte elektronikkomponenter og hvor man skal bruge hvad!
Hilsen
Nilau
|
|
|
Hei.
Takk for velmenende råd Nilau. Men du forstår, da lærer jeg ikke noe Og får det ikke sjov.
Jeg lærer etterhvert.
Theo
|
| Til top |
|
| |