Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Allen Wright’s bøger/hjemmeside (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg kommet igang med rør og er blevet lidt meget bidt af det og har efterhånden fundet ud af at Allen Wright er en af de store inden for rør(ret mig hvis jeg tager fejl

Har kigget en del på hans hjemmeside http://vacuumstate.com/ og kigget meget på de bøger han sælger især The Tube Preamp CookBook

Nogen der kender den evt ka anbefale den?? Den koster ca 500kr ialt med fragt til dk

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:

Nu er jeg kommet igang med rør og er blevet lidt meget bidt af det og har efterhånden fundet ud af at Allen Wright er en af de store inden for rør(ret mig hvis jeg tager fejl

Hej

Han betragter i hvertfald sig selv som en af de store ....

jeg tror at lidt tid på nettet vil give dig lige så meget...jer er ikke på hans vogn!

vh

Har kigget en del på hans hjemmeside http://vacuumstate.com/ og kigget meget på de bøger han sælger især The Tube Preamp CookBook

Nogen der kender den evt ka anbefale den?? Den koster ca 500kr ialt med fragt til dk

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har hans forforstærker bog og hans kabel bog. Jeg synes absolut de er pengene værd. Men han er da også provokerende i hans synspunkter. Bruger tynde kabler som han anbefaler, og alene det har da nok tjent pengene ind til bøgerne et par gange.................

Jeg har på et tidspunkt ombygget en gammel el84 rørforstærker efter hans principper. (Differentialt udgangstrin) Eftersom det eneste nye sådan set var 2 current souces i stedet for katodemodstande, var det jo lyden af et andet kredsløb, og ikke komponent variationer, så var lyden forbløffende meget bedre end den oprindelige version.

Edit. Rørbogen giver mere nogle koncepter, end en forklaring på hvordan man bygger en rørforstærker. Men det er et ok sted at starte synes jeg.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

det lyder godt.. Har selv brugt tynde kabler i mine rør forstærkere og næste punkt er netop en CCS

måske man sku vente og så købe begge bøger samtidigt..

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 April 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Mht. kabelbogen, så er forklaringen på hvorfor han mener tynde kabler lyder bedst bestemt spændende. Men man behøver sådan set ikke at læse bogen for at bruge tynde kabler. Og hans mere specielle kabler løber også op i pris.

Selv bruger jeg 0,1 mm kobber (singel core) fra tonearm til pre. Ellers 0,25 mm wirewrap kabel til resten, incl. højttlera i korte afstande (Og til lave effekter forstås). Flettet med 3 core. Svalander laver det med 4, men det er jeg for fumlefingret til: http://www.svalander.se/shoppen/kablar.htm#inter (Der er ellers penge i at kunne flette, jeg tror 1000 meter 0,1 mm kobber koster omkring 175 kr)
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes