Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Nye fronter til ca. 3000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er kommet lidt til penge, og ville derfor gerne skifte mine fronter ud.

P.t. har jeg et sæt Eltax Jupiter (http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=10047), sat til en Harmon/kardon avr 2000 ( http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?cat=REC& ser=&prod=AVR%202000/230&sType=H ).

Som i nok kan se er mine fonter ikke i de bedste, og ville gerne prøve at bygge nogle bedre. Jeg er dog temlig ny indenfor alt dette, så ville høre om der var nogle der kunne give et forslag til hvad jeg skulle kigge på. Jeg har sat en pris på ca. 3000. Men det er mest for at have noget at gå ud fra, og fordi det er hvad jeg har til rådighed lige nu.

Håber i kan hjælpe :) Christian

Til top Vis cens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cens Besøg cens's Websted

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 April 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg mener DAT har et nyt byggesæt. Har set det i Hi-Fidelity. Prøv og ring over og hør' dem af hvad det er for noget, og hvad det koster. Mener det er inden for dit bydget.

God fornøjelse.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

cens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Kan være jeg skulle kigge ind til dem :)

Kan se de ligger på frederiksberg, det jo bare at tage et smut derind i weekenden så. Så kan de nok også give et besyv med.

Christian

Til top Vis cens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cens Besøg cens's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det Byggesæt som DAT har, er incl. kabinetter så længe lager haves til 1585,- så det er da OK. Kabinetter er i Spånplade, og det er beregnet til at man trækker en sort strømpe af højttaler stof over den, for ellers skal der gøres noget ved finishen, da spånpladen ikke er super pæn rå.

Men der er jo også nogenpenge til overs til at lave et nyt kabinet i MDF i stedet. Enhederne er helt i orden til prisen, det er nogen VIFA. Delefilteret er også fint for nget til den pris, men da det er rimelig simpelt kan det nok betale sig at eftergøre det, men med bedre komponenter. Kabinettern og delefilteret er noget der ser ud til at stamme fra Storm Sound, som KT radios PA afdeling hed, før DAt flyttede ind i deres lokaler.

'Bare lige fordi jeg vidste lidt om det Sync skrev om.

cens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Det lyder virkelig som noget man skulle se på :)

Det kan jo endda være man kan få systemet uden kabinetter, og så selv bygge nogle i mdf som du siger :)

Christian

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Prisen er den samme uden kabinetterne. De giver dig bare et sæt kabinetter med, så længe lager haves, og så kan du jo bruge dem til at lytte dig til, om det er noget du vil gøre mere ud af. Kabinetterne er ikke optimale, da der er en kraftig kant hele vejen rundt om forpladen. Den er der jo fordi stof strømpen skal holdes fri fra enhederne, men her er plads til optimereing med det nye kabinet som du evt. bygger.

Du skal være opmærksom på at det kun er en 13 cm bas.

cens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Du skal være opmærksom på at det kun er en 13 cm bas.

Det tror jeg passer fint :) Er et lille værelse jeg har mig,. 10-12m^2. Men lyder klart som noget jeg må undersøge. Man kan vel aldrig gå helt forgæves hvis man  køre ind og kigger :) Det koster jo ikke noget :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes