| Forfatter |
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har planer om at bygge en LILLE sub som skal komplimentere nogle små DIY fultone ht. Det skal ikke være en sub som skal slå luften ud af magen på en, men en lille sag som gir lidt mere dybde til lydbildet.
Har Pt en Logitech sub som jeg ikke lenger benytter,, Da den har både volumen og en form for Crossover kontroll på seg kunne det jo ha vært sjov (og billig) og se om den kan benyttes til noget..
Er det nogle der har kendskab om den innebygde forsterker i Logitech's sub (logitech Z-340) kan trække en lille sub?
(skal ikke benyttes til at spille super højt)

Logitech Z-340
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen som kender hvilken "forsterker" som er inde i den? ( elle rettere sagt er den innebygde forsterker i stand til at trække en lille sub med et ok resultat?) __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv samme sub, den er vist ikke på ret mange watt, så den skal nok ikke bruges til andet end den enhed der sidder i i forvejen...
Hvad med at bruge subben som den er? det bliver selvfølgelig ikke super high end...
Jeg har ekspermenteret lidt med min egen og den vandt noget ved at få afstivet de tynde plader, ligesom hvis en bruges sammen med de tilhøren de højttalere ofte giver et for højt output..
Har du prøvet at slutte hele systemet til sub-out?
man kan evt. fjerne satelitterne og bare beholde volumkontrol.. __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomsen
Takker for svaret. Ér fortsatt oppe til vurdering at bygge en mini sub ud i fra forsterkeren på Logitec'n dog med et lille element.
Skal se om jeg får testet de ting du har beskrevet. (Ps. Hvordan er det du har fjernet de små høyttalere.. Er det bare å lodde ud kablene?) __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej det kommer an på hvad du skal bruge dem sammen med..
Jeg har ikke selv kanibaliseret mine, men jeg har haft dem skilt ad...
Hvad har du af anlæg som det skal bruges sammen med?
Og har du en bestemt højttalerenhed i tankerne, som du vil lave subben med?
__________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hadde planer om at benytte den i sammen med nogle DIY 3" fulltone Ht. ( soveværelse setup)
har ingen bestemte enheter i tankene... Dog er ikke meningen at suben skal løfte sengen fra gulvet.. målet er en lille "musikalsk" sub som kan bidrage lidt i de lavere frekvenser. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, når jeg spørger til selve anlæget, så er det fordi at jeg er ret sikker på at logitech subben ikke har nogen crosover control, der er udelukkende en seperat volumekontrol til subenheden.
Selve subben er (så vidt jeg husker) bygget op således at den store enhed du ser udefra er en slave og inden i sidder der så en mindre enhed...
Jeg kunne derfor forestille mig at der ikke er noget decideret kredesløb der fjerner høje frekvenser, men at de (helt eller til dels) fjernes via opbygningen med en slave...
Derfor ville det være nødvendigt med et anlæg med en sub udgang der kan fjerne de høje frekvenser.....
Du kan evt. afprøve det ved at pille forstærkeren ud af subben og prøve at sætte en almindelig højttaler til istedet for sub enheden, så kan du jo høre hvor høje frekvenser der kommer ud... __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvordan går det med projektet?
__________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |