Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Sub-Selvbyg til Zappulse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har omsider fået bygget mig en monoblok af 2 stk Zappulse 2.3se, dette giver en effekt på ca 1100-1200W i 8 ohm (iflg byggebogen). Ideen var at Zappen skulle drive en subwoofer, som self skal være selvbyg, subben skal spille sammen med et par clsc215 (fronter)og clsc-serien (bag og center). Nu kommer det store spørgsmål så:

1. Hvilke enheder ville i anbefalde til sådan et projekt ? ( Zappen skal have en 8 ohm's belastning, den kan ikke køre i mindre, så brænder den af )

2. Skal man bygge en downfiresub, åben/lukket kabinet eller push-pull eller noget helt trejde? for at få den mest precise og stramme bas.

Andre gode ideer er velkommene

Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Er det nødendigt med en sub, når man kører med clsc215 som front??



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 28 April 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Nøøø entlig ikke men derfor kan man jo godt bygge en sub....min Zappulse skal jo lave et eller andet, måske i et anden setup en dag. Så se bort fra mine clsc215...og kom med et eller andet godt forslagt til de 1100w, hvilke enheder ville være at fortrække ? og i hvilken opbygning?
Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 28 April 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kan zappulsen kun trække 8 Ohm??? De kan da trække elektrostater ned til omkring 1-2 ohm så selv om de er brokoblet burde de kunne trække 4-6 Ohm?!? Hvor har du det fra?

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
soxen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 717
Sendt: 28 April 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Til top Vis soxen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soxen
 
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 29 April 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

soxen skrev:
Zappen kan altså godt køre mindre end 8 Ohm, ellers ville det også være en ubrugelig forstærker 

FRA LCAUDIO:
To moduler kan brokobles for at opnå effekter på op til 1000 Watt i 8 Ohm og 2000 Watt i 4 Ohm. Det er let at udføre brokoblingen idet man bare udnytter at ZAPpulse modulet både har + og - indgang. Husk at koble de to Power GND sammen med en kort og TYK ledning som vist. Hele højttaler effekten skal igennem denne stel ledning! Da impedansen set fra hvert modul bliver halveret, er det sandsynligvis nødvendigt at slå kortslutningssikringen fra.

Du kan jo prøve at bygge en fra www.frequence.dk eller Dansk Audio Teknik

 

Nederst side 6 i "byggebogen" står der at lcaudio kan ikke garantere for modulerns holdbarhed ved mindre end 8ohm, når jeg bruger den trafo jeg gør.

Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself
 
ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

ernst_himself skrev:

Jeg har omsider fået bygget mig en monoblok af 2 stk Zappulse 2.3se, dette giver en effekt på ca 1100-1200W i 8 ohm (iflg byggebogen). Ideen var at Zappen skulle drive en subwoofer, som self skal være selvbyg, subben skal spille sammen med et par clsc215 (fronter)og clsc-serien (bag og center). Nu kommer det store spørgsmål så:

1. Hvilke enheder ville i anbefalde til sådan et projekt ? ( Zappen skal have en 8 ohm's belastning, den kan ikke køre i mindre, så brænder den af )

2. Skal man bygge en downfiresub, åben/lukket kabinet eller push-pull eller noget helt trejde? for at få den mest precise og stramme bas.

Andre gode ideer er velkommene

 

Nogen der vil komme med et bud på hvordan det evt kan gøres?

Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Havde jeg al den effekt til rådighed, ville jeg nok prøve at finde en kraftig 15", der kunne anvendes i en lukket boks - evt. med EQ'ing.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1489
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

 

Du kan jo tage et par Peerless 12" og give dem et lukket kabinet på ca 60 liter hver:

http://www.tymphany.com/datasheet/appview.php?id=30

Hvor mange du vil bruge er jo op til dig, men hvis du skal have den dybeste bas med, så skal du bruge noget EQ-hjælp. Du kunne jo lave et tårn med 4 stk. på hver side, så skal der nok blive fest

Hvis det ikke kan blive stort nok:

http://www.royaldevice.com/custom.htm

Ellers skal du kigge på PA-subwoffere.

f.eks her:

http://www.cadaudio.dk/paenheder04.htm - der er massser af andre mulighede

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hvis det er muligt, ville jeg lave 4 subwoofere,- evt. dem fra frequence...
Så ville jeg placere dem i hvert hjørne af rummet, og derved opnår du en god tyngde i rummet...



__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes