Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: 540W og 1024W Subwoofer forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunesperber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 November 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Her er links til et par forstærkere til subwoofer selvbyg, hvor specielt de sidste to på 500 og 1000W ser spændende ud

http://www.partsexpress.com/webpage.cfm?webpage_id=3&SO=2&DID=7&ObjectGroup_ID=505

Godt nok kommer der moms oven i hvis man bestiller fra USA, men yderst rimelige priser alligevel

Her er et andet sted i England, hvor der er nogle andre der også virker ret seje

http://www.bkelec.com

Er der nogen der har nogen erfaringer med nogen af dem?

Til top Vis sunesperber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunesperber

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 15 November 2003 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Har ikke nogen erfaringer med de nævnte forstærkere, men vær opmærksom på at både Parts Express og Madisound i USA tager flere formuer for forsendelse (UPS og FedEx). Du skal derfor nok gange de priser der står med 10 for at få en reel pris i DKK.

Jeg synes ikke klasse-G forstærkere normalt plejer at være noget særligt, men til subwoofere er det måske lige meget. Hvis du seriøst har brug for 1 kW, så kan du nok ikke høre den store forskel alligevel
Hvad er det for en sub du vil bygge? Det kan godt være det er lidt kedeligt bare at købe en Hypex HS-200 hos DAT eller et andet sted, men det virker altså fint til de flestes brug....

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2003 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hej Sune.

Jeg har leget lidt med den fra Partsexpress, klart et af de bedre Submoduler jeg har prøvet. Jeg havde det dog kun een weekend og havde ikke mulighed for at teste det så grundigt som jeg gerne ville, men den er klart bedre end Hypex og thommesen. Den fik dog stadig røvfuld af en Crown K1, Crown Power-tech 2.1 og en Crown Dc300. Rent prismæssigt vil man kunne finde en Dc300 brugt til samme pris som den i USA. Dens softclipping kredsløb er dog ret smart den håndtere at blive overdrevent forbavsende godt. Gør man det samme med en hypex får du nogle slemme bang og flap. Det er helt klart et modul der fortjener nærmere undersøgelse. Jeg gad godt vide om det er i ledtog med Sunfire eller de bare har stjålet deres teknologi. Et praktisk problem er at de er lavet til 120 volt og på den jeg lånte så det ikke ud til at det var en multi tab trafo. Hvis du skal hend og smide en ny trafo på den så bliver det økonomisk langt ude. Den er desuden heller ikke Ce godkendt så du kan ikke lovligt indføre den  i dk.

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2003 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

jeg vil tilslutte mig at de moduler hurtigt bliver meget dyre at bruge i dk.

moms og told er ikke uden betydning, på en ting til 3000.- og som hasselnød skriver så skal du nok også finde en trafo, er 1. laver vores 230 om til deres 110, 2. kan levere tæt på 1kw !

men porto, syntes jeg ikke parts exp. er urimelige med !

jeg ville gå efter et stort Hypex eller en stort thommesen, dem har jeg ikke andet en godt at sige om ! selv om hasselnød, sværger til det der PA noget. og altid svinder de andre til.

evt. check: http://www.hifikit.se/

han har et rimeligt bredt udvalg.

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 November 2003 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

jeg giver god og mindre god kritik om ting jeg har prøvet i forhold til hinanden. Du giver kritik af ting du ikke har prøvet, hvem gider at høre på det ? Vel lige så mange som gider at høre på mig fortelle om hvordan Britney Spears er i sengen

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 18 November 2003 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Til Poul pubeshår :)

Jeg giver god og mindre god kritik om ting jeg har prøvet i forhold til hinanden. Du giver kritik af ting du ikke har prøvet, hvem gider at høre på det ? Vel lige så mange som gider at høre på mig fortelle om hvordan Britney Spears er i sengen

ja eller om hvor godt en PA trin er til hjemme brug !  ha.

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 18 November 2003 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Til Poul pubeshår :)

Jeg giver god og mindre god kritik om ting jeg har prøvet i forhold til hinanden. Du giver kritik af ting du ikke har prøvet, hvem gider at høre på det ? Vel lige så mange som gider at høre på mig fortelle om hvordan Britney Spears er i sengen

poul pubeshår !!!

hvor gammel er du ?

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 November 2003 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Til Poul :

Jeg har adskillige gange prøvet at gøre dig opmærksom på barnligheden af at kalde folk navne (se evt den nu lukkede tråd om elektrisk deling). Men det har ikke lykkes. trist at det her er hvad der skulle til for at du kunne indse det. Men det understøtter vel bare det jeg har prøvet at fortelle dig, at man skal have prøvet noget selv før man reelt ved hvad det drejer sig om 

vh thomas

Jesper001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til dem i England, så er de jo CE-Godkendte kan jeg da se. Og de skulle også kunne køre på 230V 50Hz uden problemer. Spørgsmålet er så bare hvad det vil koste i afgifter og hvad det ellers hedder alt sammen når man impoterer dem til Danmark??

Til top Vis Jesper001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper001

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes