Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 08:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Ophængning af Højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ReNe0
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej Forum.

Ved ikke om dette topic er postet rigtigt, men here it goes.

Jeg er ved og få nyt værelse, og dertil skal jeg jo have indrettet min lille hjemmebio. Jeg har så et par CW Clsc 6 som baghøjtalere. Jeg er kommet frem til at de vejer ca 7,7 kg så inkl ophæng er de nok oppe på 8 kg. Disse skal monteres på en 13 mm gibsplade, hvilket min far tvivler lidt på, at pladen kan holde til. Han snakkede noget om, at man så kunne få en slags spiraler man kunne skrue i gipspladen, så det kunne holde, men han vidste det ikke.  Er der nogen der kan be/afkræfte det ? Eller har andre forslag? De skal op på vægen og hænge, så en stander er udelukket til højtalerene.

Mvh ReNe0

Til top Vis ReNe0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ReNe0
 
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 821
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

jeg har en væg med enkelt gibs, hvor jeg har monteret et TV på følgende måde.

Jeg monterede en 19mm krydsfinér plade, ca. 40x40cm med gibsskruer og monterede tv ophænget på den. Så er anlægsfladen større og væggen holder



__________________
Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge
 
raver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Du skal simpelthen bare have nogle ganske alminelige Gips plugs ! jeg er 100% sikker på at hvis du bruger 2 af dem til hver højtaler skal de nok kunne holde den uden problemer .. jeg har nemlig selv gipsvægge overalt i min lejlighed !
Til top Vis raver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raver
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil være helt sikker, kan du købe gips-rosetter i feks Silvan. Så skal det nok holde. De ser ca således ud:

 

/Præsten

 



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
ReNe0
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Okay, takker for svarene. Hver højtaler kommer til og sidde med 4 plugs. Kender en hvis far er køkkenmontør, han snakkede om han havde nogle plugs der kunne klare det. Hvis ikke må jeg et smut i Silvan =)
Til top Vis ReNe0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ReNe0
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes