Forfatter |
|
Jogl Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har forsøgt at sammenligne disse to, men har ikk bidt mærke i nogen stor forskel...
Scan Speak R2904/7000
http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=69
og
Scan Speak R2904/7100
http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=317
Jeg har kigget meget på Frequence´s HD byggesæt med 7100 diskanten... Men der er ikke den store prisforskel på de to ovennævnte diskanter - så derfor ville jeg naturligvis vælge 7000 modellen hvis der var en væsentlig forskel...
Spørgsmålet er altså... Kan jeg bruge den ene frem for den anden uden nogen ændring i filter? Eller skal filteret udarbejdes seperat ved valg af 7000 fremfor 7100???
Nogen der kan hjælpe?
Mvh Jesper
|
Til top |
|
|
Prima Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke de to enheder, men hvad jeg kan se, er de ikke ens. Forstået på den måde, at det jo helt sikkert ikke er den samme enhed, men der er dog en del ligheder.
Jeg vil dog tro, at det godt kunne lade sig gøre at skifte den ene ud med den anden uden problemer. Fs er den samme, følsomheden er også (næsten) ens og impedancen ser også ret ens ud, så det burde gå godt med det samme filter til de to enheder. __________________ mvh Jesper
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prima skrev:
Nu kender jeg ikke de to enheder, men hvad jeg kan se, er de ikke ens. Forstået på den måde, at det jo helt sikkert ikke er den samme enhed, men der er dog en del ligheder.
Jeg vil dog tro, at det godt kunne lade sig gøre at skifte den ene ud med den anden uden problemer. Fs er den samme, følsomheden er også (næsten) ens og impedancen ser også ret ens ud, så det burde gå godt med det samme filter til de to enheder.
|
|
|
Hej
Nej de er ikke ens... Men håbede også på at det var relativt nemt at skifte...
Og som jeg læser det fra linket ser de også ens ud mht specs.
Mvh
|
Til top |
|
|
Prima Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville godt turde bruge 7000'eren istedet, men hvorfor skifte, hvis der ikke er nogen nævneværdig prisforskel? Har du en idé om, at 7000 lyder bedre?
__________________ mvh Jesper
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prima skrev:
Jeg ville godt turde bruge 7000'eren istedet, men hvorfor skifte, hvis der ikke er nogen nævneværdig prisforskel? Har du en idé om, at 7000 lyder bedre? |
|
|
Hej
Grunden til at jeg ville skifte var/er fordi at jeg kan få den dyre 7000 til næsten samme penge som 7100´eren... Har kun hørt godt om 7000´eren og hvis den ikke var så "skide" dyr så ville den også blive brugt mere...
Så nu hvor jeg havde chancen for at købe den så ville det måske være en god idé?
Mvh
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg har prøvet begge, og man kan ikke bare skifte enhed uden at skulle trimme filteret også. Desværre.
Den hedder heller ikke R2904/710000 men D2904/710000. Det er fordi det er en Dome (D for Dome) og den dyre er en Ringradiator (R for Ringradiator). Klangmessigt er der stor forskel på de to og de opfører sig heller ikke ens. Men hvorfor ikke finde et kit med den diskant du gerne vil bruge ? På min hjemmeside finder du et kit, og jeg ved at DAT er ved at udarbejde nogle også der bruger R modellen. Ellers søg på nettet (google is youre friend) på R2904 og så kommer der nogle sider frem med kits til den diskant.
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Jeg har prøvet begge, og man kan ikke bare skifte enhed uden at skulle trimme filteret også. Desværre.
Den hedder heller ikke R2904/710000 men D2904/710000. Det er fordi det er en Dome (D for Dome) og den dyre er en Ringradiator (R for Ringradiator). Klangmessigt er der stor forskel på de to og de opfører sig heller ikke ens. Men hvorfor ikke finde et kit med den diskant du gerne vil bruge ? På min hjemmeside finder du et kit, og jeg ved at DAT er ved at udarbejde nogle også der bruger R modellen. Ellers søg på nettet (google is youre friend) på R2904 og så kommer der nogle sider frem med kits til den diskant.
|
|
|
Hey
Er der stor forskel på dem lydmæssigt?
Ville du klart anbefale R modellen? Eller
Jeg har tidligere haft kig på dit kit Elysium Passage 3.0 men jeg tror der kommer til at mangle bas efter min mening. Derfor har jeg halvvejs besluttet at holde mig til HD16 kittet hos Frequence, men så udskifte D modellen til en R model. (hvis jeg ellers opnår noget ved det?)
Mvh
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
18W går væsentlig dybere end HDS enhederne, og de går ikke dybere af at der er 2. 12M er også lysår bedre mellemtone end HDS'n, selv om det er gode enheder. Og ja, R modellen er i mine øjne væsentlig bedre end D modellen. Meget mere opløst og detaljeret hvor jeg føler at D modellen er lidt for hård i lyden, sammenlignet med.
Tag ind og lyt til en højttaler med 18W (sonus faber, gamut osv). Så kan du høre hvordan den lyder i dybden.
Skulle man se film laver jeg snart (4-5 uger) en sub også der passer til min passage. Dog har jeg prøvet Passage 2.0 til film uden sub, og det gik rigtig fint.
En god ide var jo at tage ind til DAT og spørge hvad de skal have for enhederne til Passage, hvis du køber dem samtidig, så kan det være der ryger lidt rabat på (Det er jo immervæk en del penge). Kabinetterne kan du selv lave, ellers kender jeg en der kan for dig.
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen der er ingen tvivl om at jeg hælder til dine... Men det er altså også 2x8" der sidder i HD serien... Hvorimod det kun er en 6,5" i passage
Men hvornår er du færdig med den? Ikke subben men passage 3
Kabinettet havde jeg selv tænkt at skulle bygge...
Lyder cool med den sub 
Mvh
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige præcis den som syncroniq er ved at bygge med samme enheder... 
Sååå, og har også haft kigget på den... Samme problem/tvivl mht bassen
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hvorfor tror du at en 8" går dybere end en 7" ? Tror du ik en 7" basmellemtone til 2300kr er bedre end en bas til 800kr? Tro mig, den går fint dybt.
ubl_> Hvad er forskellen på den og så den af min han har set på ?
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hvorfor tror du at en 8" går dybere end en 7" ? Tror du ik en 7" basmellemtone til 2300kr er bedre end en bas til 800kr? Tro mig, den går fint dyb |
|
|
Er det ikke en 6.5"???
Men du har ret... Og så kan jeg senere bygge sub til den... Nå pengene er til det! :)
Hvornår er du færdig med den passage 3????
Mvh
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Filteret går jeg igang med meget snart. Har kabinetter med enheder stående klar.
Vil gerne have den helt i hus inden jeg ligger noget ud. Send mig en mail hvis du vil have kabinettegningen.
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep
Lyder kanon... Jeg sender dig en mail med det samme...
Mvh
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
ubl_> Hvad er forskellen på den og så den af min han har set på ?
|
|
|
På valg af enheder - ingen. Var bare ment som alternativ godnatlæsning . Der står da også et par kommentarer angående bassen!
Den sub, hvad kommer den til at bestå af? __________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hypex 4.0 samt SS 26W. Ca 50-60 liter basrefleks.
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jogl Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Last
Jo tak...
Hvem er i besiddelse af en CNC fræser? Hvor skal man spørge henne? Og er det dyrt at få skåret ud?
Mvh Jesper
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|