Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Stepdown-trafo 220/110??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Jeg står og skal bruge en omformer/trafo som skal bruges til et amerikansk produkt (pladerensemaskine). Maskinen er naturligvis på 110 (120) volt, og effektforbruget er på ca. 800 watt. Hvordan får man billigst muligt fat i sådan en transformator-svend?

Det behøver ikke at være i en pæn kasse/kabinet.

Måske kender I en eller anden, der har sådan én stående?

Med venlig hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hos Brinck!

De har en 500 w og så er næste spring en 1000'er
http://www.brinck.dk/stromf.asp

Bruger den renser virkelig så meget strøm? (Aner ikke hvordan sådan en er skruet sammen, men 800 w er en pæn sjat...)

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

How! Det er sandt! Mener også Aage Nielsen har en stepdown liggende som ren indstøbt trafo, dvs. du skal selv lige sætte stik mv. på den. Den er vist på omkring 800 VA, det kan være han er billigere.
Jeg nuppede i hvert fald en 800 VA, dog skille, hos ham fornyligt til 600 kr., men han havde også en stepdown.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
How! Det er sandt! Mener også Aage Nielsen har en stepdown liggende som ren indstøbt trafo, dvs. du skal selv lige sætte stik mv. på den. Den er vist på omkring 800 VA, det kan være han er billigere.
Jeg nuppede i hvert fald en 800 VA, dog skille, hos ham fornyligt til 600 kr., men han havde også en stepdown.

Tak for det, McAllan!

Det vil jeg lige tjekke.

Jeg har bestemt ikke brug for et fancy kabinet og stik osv. kan jeg godt selv klare.

M.v.h.

Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Hos Brinck!

De har en 500 w og så er næste spring en 1000'er
http://www.brinck.dk/stromf.asp

Bruger den renser virkelig så meget strøm? (Aner ikke hvordan sådan en er skruet sammen, men 800 w er en pæn sjat...)

Det er en Nitty Gritty 2.5FI mk.II.

Vedr. effektforbruget har jeg skrevet til firmaet i USA og fået et længere svar tilbage fra direktøren Gayle Van Syckle. Hun skriver om forbruget: The 120v unit is appx 816 watts. Og så må jeg gå ud fra at det er korrekt! ;-)

Hilsen

Nilau

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Synes stadig det lyder lidt vildt, men der kan selvfølgelig være ting jeg ikke er opmærksom på. Støvsugere bruger jo alligevel også en pæn del.
Hvis det er sandt, så kan det måske godt være AN's er lige til øllet og måske skal du montere en lidt større sikring end anbefalet i den. Der sidder nemlig et lille rum til montering af ledninger og deri sidder en sikring på sekundærsiden. Da den jo ikke skal bruges i døgndrift kan det sikkert være en fin løsning. Men trækker du mere end 800 VA kontinuert over længere tid, så kan det godt være den får varmeproblemer

Jeg ville bruge min skille idag til min rimeligt nye bordopvasker, da jeg blev opmærksom på at den var ujordet (ved at røre den og vandhanen ) og pga. samme problematik som med PC'er er der 115 v på kabinettet. Det betyder strøm gennem vandet, da det er den eneste vej strømmen kan gå, om end den er lille, så tærer det jo på både vandhane og opvasker. Nå, sikringen gik i skilletrafoen, troede ellers den lige kunne klare opgaven, men nej. At pille støjkondensatorerne ud el. løfte fra stel er ikke en mulighed grundet garanti på maskinen.
Nå, den er nu jordforbundet og jeg skal nok ikke plabre for højt om hvordan, ellers får jeg alle elektrikkerne herinde på nakken
Sorry for lidt OT også

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Synes stadig det lyder lidt vildt, men der kan selvfølgelig være ting jeg ikke er opmærksom på. Støvsugere bruger jo alligevel også en pæn del.
Hvis det er sandt, så kan det måske godt være AN's er lige til øllet og måske skal du montere en lidt større sikring end anbefalet i den. Der sidder nemlig et lille rum til montering af ledninger og deri sidder en sikring på sekundærsiden. Da den jo ikke skal bruges i døgndrift kan det sikkert være en fin løsning. Men trækker du mere end 800 VA kontinuert over længere tid, så kan det godt være den får varmeproblemer

Jeg ville bruge min skille idag til min rimeligt nye bordopvasker, da jeg blev opmærksom på at den var ujordet (ved at røre den og vandhanen ) og pga. samme problematik som med PC'er er der 115 v på kabinettet. Det betyder strøm gennem vandet, da det er den eneste vej strømmen kan gå, om end den er lille, så tærer det jo på både vandhane og opvasker. Nå, sikringen gik i skilletrafoen, troede ellers den lige kunne klare opgaven, men nej. At pille støjkondensatorerne ud el. løfte fra stel er ikke en mulighed grundet garanti på maskinen.
Nå, den er nu jordforbundet og jeg skal nok ikke plabre for højt om hvordan, ellers får jeg alle elektrikkerne herinde på nakken
Sorry for lidt OT også

Hej...

Jeg tror jeg har fået løst mit problem! Jeg er blevet tilbudt en trafo på 1.250 watt/11,3 A. Den vejer 18 kilo. Det er lige tilpas! Den skulle være fremstillet af et firma der hedder Axel Åkerman...hvis dét ellers betyder noget...

Og ikke mindst: Prisen er fornuftig.

Mvh.

Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes