Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: enheder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hvor ligger forskellen på SCAN SPEAK 18 W revelator og SKAANING Q 18 H 52.

Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Man må sige at de er nok forskellige på alle punkter - men især kan vel fremhæves at "Revelator" har papmembran i en avanceret udførelse - AudioTechnology enheden har en ret ordinær varmpresset plastmembran, derimod er Per Skånings magnet system nok noget af det fineste du kan finde med drejede polplader osv

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

anda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

De er jo begge enheder der anses som noget nær toppen af poppen uanset pris.

Jeg går ud fra at du taler om Skaanings C-Quenze enhed, der ligger i samme prisleje som Scan Speaks Revelator.

De har i forhold til hinanden hver sine fordele og ulemper.

Jeg benytter selv C-Quenze 18 H og er MEGET tilfreds. Mellemtonegengivelsen fra denne enhed er intet mindre end fremragende. Jeg kender ikke så meget til mellemtonen fra Scan Speak 18W Revelator, men den er sikkert på nogenlunde samme niveau.

Membranmateriale Papir vs PP: Det er en længere diskussion som har kørt flere gange i dette forum. Fra et rent lavpraktisk og lydmæssigt irrelevant synspunkt kan jeg sige at en PP membran er nemmere at støve af....

Scan Speak'en har en fordel mht. dybbas - den rækker lidt længere ned.

Mht. udførelsen af enhederne vinder C-Quenze (for mig at se) klart. Den er simpelt hen så lækkert udført og det virker som om der er tænkt på ALT:

STOR!! gennemboring af polstykke for minimering af kompression og turbulens bag centerdomen.

I polstykket og i udluftningen bag spideren er der monteret et tyndt lag høj-gennemstrømmeligt, groft skumgummilignende materiale, der beskytter svingspolen mod støv og andre småting, der kunne forstyrre svingspolens funktion.

Tilledningerne til svingspolen er placeret symmetrisk på hver sin side af svingspolen for symmetrisk mekanisk belastning af denne (det er småtingsafdelingen men lækkert at se at nogen har tænkt på det).

HUSK dog at uanset hvilken enhed man vælger er det i højere grad kokken end råvarerne, der bestemmer det endelige resultat.

Mvh Anders D.

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes