Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, som kan hjælpe mig med lidt udredning omkring en masse emner, som forvirrer mig en anelse?
1. Har læst en masse om diamagnetiske materialer - med stor interesse. Forstår jeg det rigtigt, at disse materialer skaber et magnetisk modfelt, som ophæver det omgivende felt, og at det forsvinder med det samme igen, når det omgivende felt ophæves?
Dette bevirker vel, at et signal i en leder ikke bliver berørt af et "hængende" magnetisk felt i nærheden (som jo skaber en elektrisk strøm i lederen og giver bias). Ikke?
2. Hvis man nu eksempelvis opbyggede sin forstærker i træ og forede den med bly eller kobber, skulle man dernæst koble alt kobberet til stel? Og hvorfor/hvorfor ikke? Skærmede kabler kobler man jo til stel.
3. Så er der det med stelpunklter. Stjernestel er i manges hoveder det eneste, der rigtigt dur. Altså 1 og kun 1 stelpunkt. Hvorfor det?
4. Snoede ledninger, hvorfor? Og giver det kun mening at sno, når der løber høje strømme eller spændinger?
Håber i kan vejlede en kompromisløs, men teknisk set mindrebemidlet musiktosse mod lyset!
|