| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi4all!
Ja, jeg er så ny her inde, og er nærmest helt jomfruelig inden for surround/hifi/etc. Jeg har lige erhvervet mig en Marantz SR5600, og har indtil
videre (grin ikke, man er vel en fattig studeren) et sæt B&O S30 spændt på som fronthøjtalere, S35 som baghøjtalere (ja, de burde byttes om,
men det var lige det mest praktiske til at starte med af forskellige årsager) - begge dele omkring 20-25 år gamle  . som center har jeg en
5-10 år gammel højtaler fra et yamaha minianlæg - absolut ikke ideelt, men planen har hele tiden været at starte med reciever og så udbygge
løbende da jeg allerede havde en del "ok" højtalere stående. dog lyder det ikke så slemt som man kunne frygte, og det kan sagtens spille stuen
op (B&O'erne kan klare mere end man skulle tro!) - det er i hvert fald yamaha'en der ryger først.
nå, men som i nok har gættet mangler jeg en subwoofer - godt nok har B&O'erne 7-8" basser, men de mangler en del punch ;)
jeg går så og tænker på at prøve at lave subben selv, men synes selv jeg mangler en hel masse der siger "sådan bør man gøre" etc. nogen der
har nogle links? lytterummet er nok på 30m^2 vil jeg tro, og jeg ser både film (har jeg faktisk gjort uafbrudt siden torsdag kl. 12 da jeg havde
fået maranzen sat op  ) og lytter også en hel del til musik.
På forhånd tak,
Adam.
|