Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Ang. lærred igen. + lidt mere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
minii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Da jeg er i gang med noget biograf sjov i min stue, og ikke gider have alm. rullelærred, så jeg så man kunne få frontrammelærred, og jeg har kigget en del på siden, men faktisk ikke fået svar på alt det jeg gerne vil have, så her er det.

Hvilket stof til lærred, hvis man skal lave et selv (Ja. Har kun set de lærreder til en del penge, når det er 100")

Hvad er gain, og hvorfor er 1,3 bedst?

Noget specielt man skal tage som forholdsregl, når man skal lave sit eget lærred?

Mht. højtalere, hvordan sætter i det så op?

Jeg har tænkt mig at sætte mine op på vægen (Noget aflangt noget), så det sidder ved siden af lærredet, og så en subwoofer lige under, og så side højtaler, samt bag, men er sub nogen god ide?  Bedre med en god stor enhed som bas i front højtalerne?

Jo jo, selvf. sidder der også en center, men har ikke fundet ud af hvad det skal være for en endnu, da jeg fik afvide det skulle være noget specielt, nu når det meste af lyden kommer ud af center.

Det er meningen at der ikke skal kastes de store penge i projektet.

Lige pt. er det en billig Netto ( Medion) projektor vi skal teste med, da jeg skal låne den i et stykke tid af en af mine venner, og senere køber jeg nok en BenQ, da det er en dem som jeg syntes virkede bedst til prisen.

Forstærker har jeg ingen anelse om hvad skal være, da jeg normalt ikke bruger surround, men det skal jo nok være 6,1. Dvd er en NortQ m. harddisk, men det bliver nok den kontra en computer vi skal se film med. Det vil jo så sige, at der både bliver brugt Svhs ( Som folk åbenbart ikke er glade for herinde. why ?) og så VGA direkte ind i projektoren, fra comp.

Håber nogen kan hjælpe mig med alt det her, selvom i nok mener der har været svaret på alt det her mange gange, men jeg fandt bare ikke lige det nødvendige.

Edit:!

Det var meningen jeg skulle bruge nogle Eltax højtalere som front, men bliver nok nogle Cerwin Vega Digital serie D5-E. Erde gode nok til front? Syntes selv de spiller p***e godt.

Til top Vis minii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minii

minii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ingen der gider hjælpe? Ved sku godt i kan..
Til top Vis minii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minii

Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Bare rolig du, gi' den et par dage, så er der nogle kloge hoveder der springer til.

Enten med links til læsning eller med kloge kommentarer, som tit ender med en diskussion, hvor du så selv må sortere mellem oplysningerne, og vælge hvad du synes virker "rigtigt".

PS.: Det her er skam ment positivt på trods af den lidt sarkastiske tone.

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes