Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Sub til JM Lab 906 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er den heldige ejer (synes jeg selv) af et sæt JM Lab 906. Jeg er rigtig glad for dem, men de mangler de dybeste oktaver. Derfor har jeg overvejet, at bygge en eller to subs til at supplere med de dybeste oktaver.

Da jeg er fuldstændig nybegynder på selvbyg-fronten, vil jeg høre, om I har nogle gode forslag til, hvordan man kan bygge sådan en fætter. Jeg har selv nogle ideer. Enten kunne jeg forestille mig, at bygge to stk (f.eks. på Scan Speak 18W8531), som kunne anvendes som stander for højttaleren, eller også bygge en som kunne bruges som TV-bord. Jeg ved nemlig ikke, hvor jeg ellers skulle få plads til sådan en sag, men jeg er meget åben overfor gode forslag. Jeg har læst lidt om emnet og der er vist også delte meninger om afstemning af kabinet (lukket vs. basrefleks).

Er det måske en bedre ide, at købe en færdig?

Jeg glæder mig til at høre meninger og input.

Hilsen
Kasper H

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

alt efter pengepung, så har både audiovector, B&W og Dali, samt både rega og martin logan lavet subwoofere i den ypperste kvalitet der er til at betale sig fra.

personligt vil jeg anbefale en audiovector M-sub signature, men b&w's 675 er heller ikke at fornægte.

Tunnel1200