Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Sub til JM Lab 906 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er den heldige ejer (synes jeg selv) af et sæt JM Lab 906. Jeg er rigtig glad for dem, men de mangler de dybeste oktaver. Derfor har jeg overvejet, at bygge en eller to subs til at supplere med de dybeste oktaver.

Da jeg er fuldstændig nybegynder på selvbyg-fronten, vil jeg høre, om I har nogle gode forslag til, hvordan man kan bygge sådan en fætter. Jeg har selv nogle ideer. Enten kunne jeg forestille mig, at bygge to stk (f.eks. på Scan Speak 18W8531), som kunne anvendes som stander for højttaleren, eller også bygge en som kunne bruges som TV-bord. Jeg ved nemlig ikke, hvor jeg ellers skulle få plads til sådan en sag, men jeg er meget åben overfor gode forslag. Jeg har læst lidt om emnet og der er vist også delte meninger om afstemning af kabinet (lukket vs. basrefleks).

Er det måske en bedre ide, at købe en færdig?

Jeg glæder mig til at høre meninger og input.

Hilsen
Kasper H

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

alt efter pengepung, så har både audiovector, B&W og Dali, samt både rega og martin logan lavet subwoofere i den ypperste kvalitet der er til at betale sig fra.

personligt vil jeg anbefale en audiovector M-sub signature, men b&w's 675 er heller ikke at fornægte.

Tunnel1200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2003 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:

Hejsa

Jeg er den heldige ejer (synes jeg selv) af et sæt JM Lab 906. Jeg er rigtig glad for dem, men de mangler de dybeste oktaver. Derfor har jeg overvejet, at bygge en eller to subs til at supplere med de dybeste oktaver.

Da jeg er fuldstændig nybegynder på selvbyg-fronten, vil jeg høre, om I har nogle gode forslag til, hvordan man kan bygge sådan en fætter. Jeg har selv nogle ideer. Enten kunne jeg forestille mig, at bygge to stk (f.eks. på Scan Speak 18W8531), som kunne anvendes som stander for højttaleren, eller også bygge en som kunne bruges som TV-bord. Jeg ved nemlig ikke, hvor jeg ellers skulle få plads til sådan en sag, men jeg er meget åben overfor gode forslag. Jeg har læst lidt om emnet og der er vist også delte meninger om afstemning af kabinet (lukket vs. basrefleks).

Er det måske en bedre ide, at købe en færdig?

Jeg glæder mig til at høre meninger og input.

Hilsen
Kasper H

Man kan sagtens bygge en selv, men der er altid en masse besvær med at udregne filtre og man skal til at have en eff. forst osv osv. !!

Jeg vil anbefale dig bare at købe en færdig aktiv subwoofer i et velkent mærke - så går du ikke galt i byen !!

Men hvis du alligevel beslutter dig for at bygge selv kan jeg kun sige at lukket/basrefleks er for de fleste et spørgsmål om religion !!

For mig er der ikke noget spørgsmål :

Basrefleks = mere dynamisk og "varm" bas, men samtidig ikke ligeså stram i lyden som en lukket.

Lukket = Rigtig lækker stram bas, men ,mangler lidt "kraft" når der bliver skruet op ...

Men for lige at bringe det på bane vil jeg personligt vælge en lukket kasse med en hurtig 12" og så en ekstra 12" slave bas (så giver portet/lukket jo sig selv

Til top Vis Tunnel1200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tunnel1200

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes