| Forfatter |
|
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 04 Januar 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle!
Jeg sidder og prøver at finde nogle priser på birkefiner på nettet hos forhandlere i kbh., men jeg har ikke heldet med mig..
Er der nogen som kan give nogle direkte links?
På forhånd mange tak!
venlig hilsen
Adamfelix __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jumon audio har noget finer på med papirbagside til kontaktlimsopklæbning men jeg kan ikke huske om de har det i birk
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må lige sige at det er krydsfiner jeg leder efter.. altså til ht-kabinet..
Men tak! __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik skåret nogele plader i 16 mm (tror jeg det var) hos Johannes Fog i Hørsholm - de fleste byggemarkeder med tilknyttet trælasthandel har eller kan skaffe finsk birke krydsfiner og save det - det koster ca. det dobbelte af den almindelige "østen" finer der er rødlig - den splintre også og er ujævn akkustisk medens Birkefineren er klippe fast og lægger og arbejde med.
Jeg fik to hylder til min pladspiller skåret ud i hver 45 x 54 cm og det kostede mig 116 kr. så helt billigt er det ikke.
JEg har tidligere fået skåret ud hos Silvan/Stürup/Stark i helsingør men sidst fik jeg fem plader der skulle være ens og der var 4 mm forske på dem - nogele for små andre for store - det gider jeg ikke så kan jeg selv skære dem.
Jeg kan se du er fra København - jeg mener det ligger en tømmmer handel på østerbro på den vej der løber paralelet med østerbrogade
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret!
Nu er det ikke for at være besværlig, men det jeg eftersøgte i mit første indlæg, og det fremgik måske ikke klart nok, var et sted som havde deres priser på nettet. Så man ligesom kunne sammenligne her hjemme fra 
mvh.
Adamfelix __________________ Højttalere: Epos ELS 3
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lavet kabinetter af 22 mm finsk birk
koster 449 kvm uskåret i silvan
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal passe på med Silvan - I Helsingør fik jeg såret en del ens plader - men ingen af dem var ens - de svingede med over 2 mm I Birkerød Silvan fik jeg skåret finsk Birke x-finér til min Garrard plint og de var meget præcist udskåret - en fornøjelse at arbejde med når man skal samle en plint i 9 lag og 40 kg på stuegulvet
I det hele taget er birkefineren fed at arbejde med og det lugte dejligt af træ og ikke af kemikalier
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det billigste sted jeg har fundet er www.ferrywood.dk i Hedehusene. Men det er et discount marked og fineren er I B kvalitet (dvs. med udspartlinger og mindre revner) Der kan findes plader med store områder i god kvalitet, men de skærer ikke og man skal ringe i forvejen for at sikre at de lige har de tykkelser hjemme man skal bruge. Men godt nok billigt. Jeg har vel købt 6-8 plader derude, men har ellers handlet hos Østerbro trælast de gange hvor kvaliteten skulle være i top - prisen er så også derefter. Så skal det være synlige plader er det nok værd at betale for en A kvalitet. Men de kabinetter jeg har bygget har jeg beklædt med 12mm MDF for at få en pæn finish når de blev malet. Ellers 18mm birk inden under.
Mvh
|
| Til top |
|
| |