| Forfatter |
|
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det er første gang jeg prøver at lave hjemmelavet sub starter jeg med noget billigt, og det endelige produkt skal min bror have. som suplement til hans concept 1.
Impedans: 4 ohm Vas: 173,9 liter SPL: 94 dB Fs: 33,7 hZ Qms: 7,53 Qes: 0,37 Qts: 0,35
Er der nogen der kan sige hvor mange liter kabinetet skal være på ud fra disse data. Og hvilken tykkelse MDF vil i anbefale?
Jeg ved ikke om det skal være et lukket kabinet eller om det skal være med reflex rør i. nogler der kan sige enten eller for mig?
Håber på lidt hjælp, til at komme igang.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
|
Da det er første gang jeg prøver at lave hjemmelavet sub starter jeg med noget billigt, og det endelige produkt skal min bror have. som suplement til hans concept 1.
Impedans: 4 ohm Vas: 173,9 liter SPL: 94 dB Fs: 33,7 hZ Qms: 7,53 Qes: 0,37 Qts: 0,35
Er der nogen der kan sige hvor mange liter kabinetet skal være på ud fra disse data. Og hvilken tykkelse MDF vil i anbefale?
Jeg ved ikke om det skal være et lukket kabinet eller om det skal være med reflex rør i. nogler der kan sige enten eller for mig?
Håber på lidt hjælp, til at komme igang.
|
|
|
Har du ikke lige selv skrevet det???
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men har set den omtalte 10" før og nettop de liter er ikke realistiske. måske der skulle stå 17,39liter???
|
| Til top |
|
| |
Projectorfreak Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, hvis man regner lidt på enheden(winisd), så vil den passe meget godt i et ca. 110 L kabinet med en port tunet til 39hz. Så får du en -3db ved ca. 40hz. __________________ SA2K, Kimber 8tc, GamuT D200, AKSA GK1, OnTech Dac og Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke mærke er det for enhed.. er det til en bil .. da den kun er i 4 ohm.... nu med hensyn til dit kabinet .. hvis du kun vil lave et enkelt kabinet så il jeg ikke gå under 19 mm MDF. der er også den anden mulighed for at du laver to kabinetter det ene lidt mindre end det anden .. så dun kan sætte dem samme og fylde sand imellem de to kabinetter.. .... jeg har selv brugt det med et sand fylde kabinet ,, lyden den er bare super...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved faktisk ikke om det er til bil. men det lyder som en sjov ide med sandet.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er det ikke .. det er brugt i mange højtaler .. hvis du ser lidt dyre ende .. men det virker super godt.. men nu hvor du vil bruge en billig enhed kan det hvis være lige meget med at lave sådan en kabinet.. .. jeg har selv prøvet det med en billige enhed .. det gok jeg nu hurtigt fra igen .. .. køb en lidt dyre enhed .. så får du også meget mere ud af den sub.. .. nu det kabinet jeg har lavet til mine sub´s.. vægten på dem er 50 kg uden enheden er i ... så held og lykke med jagten på en go enhed... hvad må den enhed koste..????
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil først lige prøve med denne enhed for sjov skyld, det endelige resultat skal min søster eller bror have. min søster har et kæmpe fælles rum til venner og veninderne, og der har de et billigt ELTAX suround anlæg, men de har ingen sub.
Hvis jeg for løst til at ave noget til mig selv, så skal jeg være 100% sikker på resultatet bliver, at den spiller mindst ligeså godt som min CW sub med 2 stk 8"
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm .. oki så du har ikke større krav end cw sub.. så bliver det ikke noget problem at få den til at spille bedre... det kommer selvfølge an på om man kan li den bom bom lyd cw laver... det kan jeg bestemt ikke .. jeg syntes cw lyder dårlig...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe det er sub vi snakker om kan vi godt være enige, men, grunden til jeg købte min CW sub i starten var at den var billig og passese til min daværende økonomi og den lejlighed jeg havde der.
Men bryder mig ikke og alm CW højttakelere.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med denne enhed er, at den selv i en stor boks ikke vil gå særlig dybt .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor dybt vil du tro den kan gå i 35l lukket?
Og kan den høres er det vist fint til min søsters hygge/film rum.
|
| Til top |
|
| |