Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til hjemmelavet højtaler! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aek89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt efter nogle nye højtalere, og jeg har indset at jeg nok sparer mest hvis jeg selv bygger den.

Jeg har overvejet meget at købe 2xhttp://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=167
Da man for en del for pengene....

Men jeg har desværre ingen erfaringer med hjemmelavede højtalere, og så ville jeg høre om der er nogen herind der kender en dansk guide, eller selv ved hvordan man bygger sådan et kabinet..

Det eneste jeg ved, er at målene skal være: H: 142 x B 32 x D 40 cm og det skal indeholde 120 liter.
Til top Vis aek89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aek89

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

hejsa.. jeg vil lige høre hvad du vil bruge de højtaler til . da jeg har hørt at de enheder som er i de ikke spiller særlig godt .. så hvis det er hifi du vil have skal du nok over veje at bruge lidt flere penge på ordenlige enheder....

tja med hensyn til kabinettet .. kan du bare bruge noget mdf... plade...

aek89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Tjah, skal bare bruge dem til at spille musik så det kan høres og med en ordentlig lyd :)
Men jeg er jo en fattig gymnasie elev, og jeg har hørt at man kan spare en del penge ved at bygge kabinettet selv :p..
Til top Vis aek89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aek89

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Du kommer let over 3000 kr. Til de penge er der læssevis af brugte råbe-højt højtalere i den blå, på qxl ect.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

prøv evt. www.frequence.dk

De har mange byggesæt og i en væsentlig bedre kvalitet end den du linker til, men også med færre enheder.. Til gengæld er kvalitet højere

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

hvis du selv ønsker at bygge noget .. som lyder godt .. så er det en hel  anden pris klasse man ender i ..  men du skal også gøre op med dig selv hvilket musik du vil spille på de højtaler ..  samt hvad man kræver for en lyd...

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hey,

Tag nu ind til danskaudioteknik og se og lyt, istedet for at begynde at købe på forskellige webbutikker. Lyd kan ikke købes over nettet, det skal se og høres. Det er også NOGET nemmere for dig at få support ved at tage ind til f.eks. dat og spørge, istedet for mails.

Tag ind til www.danskaudioteknik.dk og få en snak med dem derinde. Så er jeg sikker på de har noget der passer din pengepung og dine øre.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej der...

www.frequence.dk er til at tale med, bare skriv en mail til dem, at du er en fattig studerende, så kan I garanteret finde ud af noget!

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hey,

BrAvO > Har du selv købt noget der? Manden bor på sjælland, hvorfor skulle han så bestille i vestjylland? Hvis der går ged i tingene, er det NOGET nemmere at tage ind i butikken ved DAT og brokke sig, end i en mail og postordre.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det er måske nemmere, at gå ind i en butik, men Frequence er seriøse nok, det er også muligt at tale i tlf med dem..

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hey,

Helt klart. Jeg kender dem der har frequence og de er fine nok. Men når nu manden bor på sjælland, syntes jeg det vil være dumt andet end lige at stikke hovedet ind til dat og se hvad de har og kan byde på.

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Helt klart. Jeg kender dem der har frequence og de er fine nok. Men når nu manden bor på sjælland, syntes jeg det vil være dumt andet end lige at stikke hovedet ind til dat og se hvad de har og kan byde på.

ENIG   Jeg vil også anbefale DAT, jeg havde ikke i første omgang set at han boede på Sjælland, hvis det er første gang man bygger!
Har også kun gode erfaringer med DAT, men nu også med Frequence selv om jeg bor på Sjælland

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

hvad er det lige DAT kan hjælpe med..de har de samme modeller de havde for 10år siden
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Det virker lidt som om, du gerne vil have noget power = masser af bas, stort tungt kabbinet, der får dine venner til at ryste i bukserne. Åh ja, den tid husker vi vel alle :P

Til 1099 Kr. stk. (som de byg selv højttalere) kan du sagtens finde nogle brugte Cerwin-Vega, der nok skal opfylde det krav, du stiller. Kig lidt på qxl og dba - Der er mange gode Cerwin-Vega højttalere til salg. Så får du både det store tunge kabbinet - en kæmpe bulder bas - og faktisk en helt iorden lyd.

De bygselv højttalere er ikke noget værd - udover glæden ved selv at have bygget dem... men hvem synes det er fedt at have bygget en cykel med et hjul, som kun kan køre baglæns? ;)

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

Cervin Wega lyd har aldrig givet helt i orden lyd, sådan er det bare, de kan spille højt, har aldrig haft et tungt kabinet, men ja masser af bulder bas, overhovedet ikke tør og præsis, det er også at cykle baglæns..

Men giver Hififjols ret i DAT betragtningen, de er ikke kommet nogen vegne i 10år, og nu står der en ekspedient fra KT-Radio derinde, han ved ikke mere om højttalerbygning, end en slagter om bagerbrød..

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hey,

DAT har da fået nye, og de har opgraderet. Men det vigtigste er altså at man kan stå face 2 face og snakke og få de råd man har brug for. Og DAT har altså et meget størrere udvalg i enheder, hvor frequence er meget begrænset. Dog har dat mere scanspeak byggesæt. Men mener altså også at de har en Icon udgave med Peerless og en med seas enheder.

DAT's AT 6.5 koster 2385 for et sæt. Kunne det ikke være aktuelt? Tag ind, kig, lyt, rør (højttaleren) og spørg.

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Jeg synes denne "krig" mellem DAT og Frequense er trættende - det var bedre hvis de hver i selv  beviste deres "værd"    det er da fint med upartiske link og henvisninger, men denne skjulte "reklame-kampagne" hører næppe hjemme her  

jeg er endog ikke helt sikker på at en dedikeret tråd om "emnet" overhovedet vil blive accepteret af moderator, og undrer mig meget at han ikke griber ind 

Er disse firmaer virkelig det bedste vi har at byde på - ikke lovende for fremtiden, når man tænker på at vi leverer enheder til hele verden

En hurtig søgning på DAT gav ingenting - under DanskAudioTeknik fandt jeg dog en side med lidt kontakt oplysninger - de skal vist oppe sig en del, hvis de vil være med i det game

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg laver skam ikke reklame for DAT. Jeg mener bare at hvis man bor på sjælland, bør man tage derinde og få en snak. Især hvis man er nybegynder. At henvise folk til webshops er i min verden helt hen i hegnet.

Og den med at DAT skal oppe sig ????? Jeg vil skyde på at af dem herinde der kan lave kits i samme kvalitet som dem dat har, kan tælles på én hånd.

Det jeg er træt af er folk der fører sig frem som verdensmestre, uden nogen sinde at have brugt et måleudstyr. De taler højt herinde om hvordan tingene skal laves og råder folk i øst og vest.

Derfor mener jeg det især er vigtig at især nybegyndere kommer de rigtige steder hen. Frequence byggesæt er helt fine. Men jeg vil bare ikke henvise nybegyndere til en webshop.

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Salg eller opfordring til dette via forum er ikke tilladt, jf. regler for brug af dette.

Indlæg rettet af Administrator!

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Der findes folk som har lært at bygge højttalere på den hårde måde, før pc'ens tid,(jeg har rodet med det i 20 år) og det kan man godt, helt klart nogle af de bedste højttalere jeg har hørt, var lavet på ørerne, det er absolut ikke de mest frekvenslinære, som lyder bedst i mine ører, men lyd er jo også individuelt, måle udstyr er først blevet nødvendig i dag, hvor kvaliteten på enhederne er blevet for dårlig(samlebånds arbejde uanset pris), og der skal korrigeres for alverdens ting,bl.a også forskel i data på enhederne, og samtidig skal vi betale overpris for enhederne, enheder fabrikeret i DK, er søreme også dyrest i DK, underligt, samtidig er det skide svært at blive forhandler af dem..

Og jo, DAT er blevet for ringe, og som nybegynder, får man også hjælp af en nybegynder hos dem, dette er ingen reklame for Frequence, men den ene halvdel af Frequence har rødder i DAT fra gamle dage af..

Jeg personligt handler gerne i andre lande, større udvalg, bedre priser osv., det spiller også ind, hvis man vel og mærket, ved hvad man går efter..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes