Emne: Hvilket B&O anlæg? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Steffenkaj Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu håber jeg det er det rigtige sted, jeg skriver dette indlæg - ellers må I (admin) meget flytte indlægget til det rigtige sted.
Jeg står i den situation, at jeg vil købe et B&O anlæg, men er yderst i tvivl om hvilket et jeg skal vælge.
Jeg køber B&O pga. designet, så I behøver ikke, at skrive, at jeg er en tåbe og jeg burde købe Bose, Pioneer eller andre mæker, hvis "lyd er meget bedre".
Dog ved jeg ikke meget om B&O, så jeg håber der er en venlig sjæl herinde der vil hjælpe mig med, at forstå forskellene i det forskellige modeller - fordele / ulemper mv.
Af de "nye" modeller syntes jeg afgjort, at Beosound 3200 er det flotteste, ift. Beocenter 2, Beosound 4 mv. Det er en klassiker, som jeg gerne vil have fingrene i.
Men... Måske kan jeg nøjes med en Beosound 3000 - da jeg nok godt kan undvære harddisken (er det den eneste forskel?). Men jeg gider ikke have kassettebånd i - da det er lidt for gammeldags....
Jeg er ikke nærig, men prisbevidst.
Så har vi højtalerne - Hvad kan I anbefale? Mine krav er ikke tårnhøje. Nu har jeg et sæt Eltax højtalere, som ikke er verdens bedste, men fine nok til mig. Så det er ikke nødvendigt for mig, at have de bedste B&O højtalere - og jeg er ikke interesseret i, at bruge flere millioner.
Jeg vil, som de fleste andre, gerne holde prisen så lav som muligt og jeg forventer, at bruge ca. 20 - 30.000 (gerne mindre hvis det er realistisk)... Jeg er ikke afvisende for, at købe brugt udstyr!
Er her nogle der kan guide mig?
Mvh Steffen
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare et Beosound 3000 og to stk. Beolab 4000 du skal have dig?? F.eks. sådan et sæt: B&O AnlægDet er et ganske fint anlæg, og opfylder alle dine krav, og er under din prisgrænse..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb da brugt B&O! Og husk at mange B&O anlæg IKKE har udgangsforstærker, da de er beregnet til aktive højttalere (md egen effektforstærker indbygget)
|
| Til top |
|
| |
Steffenkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Er det ikke bare et Beosound 3000 og to stk. Beolab 4000 du skal have dig??
F.eks. sådan et sæt: B&O Anlæg
Det er et ganske fint anlæg, og opfylder alle dine krav, og er under din prisgrænse..
|
|
|
Tusinde tak for dit svar! Jeg har kigget på annoncen og syntes også, at det umiddelbart opfylder mine behov!
Såfremt jeg ønsker, at købe det - har I så nogle gode råd når jeg tager til Jylland for, at afprøve det inden køb?
Selvfølgelig skal jeg høre, at det ikke lyder som en walkman og det ser nydeligt ud, men er der noget bestemt jeg kan gøre for, at afprøve det?
-Steffen Kaj
|
| Til top |
|
| |
Steffenkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellen på Beosound 3000 og 3200....!? Er det udelukkende harddisken?
Jeg kan købe Beosound 3200 for DKK 15.000 på bbuy.dk Hvor jeg også kan købe Beolab 4000 for DKK 10.000.
Bør jeg ikke smide DKK 7.000 ekstra (ift. det brugte Beosound 3000) og få 3200'en samt kvittering, reklamationsret mv.?
Hvad syntes I?
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bør jeg ikke smide DKK 7.000 ekstra?
jo, det ville jeg nok også gøre. Tjek osse din lokale B&O pusher, de har af og til rimelige brugttilbud.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Steffen
Beosound 3200 er et rigtigt godt og flot B&O produkt, med plads til at gemme rigtigt mange CD'er. Det er jo svært at råde dig om valg af B&O anlæg da det jo også handler om økonomi.
Beocenter 2 er nu kommet i en økonomi udgave med CD, i stedet for DVD/CD. Beosound 4 har jo den fordel at du kan gemme og afspille din musik på SD kort.
Du kan også nøjes med en Beosound 3000, og gemme din musik på en PC harddisken, som tilsluttes dit B&O anlæg. Der er mange muligheder.
Du skriver: Så har vi højtalerne - Hvad kan I anbefale?
Jeg vil anbefale dig at se på en ICEpower stereo forstærker med B&O's ASP moduler eks. 2 X 500 Watt. Den tilsluttes en PowerLink udgangs bøsning, og du vil så kunne styre volumen med Beo4 fjernbetjeningen.
Det stiller dig fuldstændigt frit i dit valg af højttaler, selv er jeg meget glad for mine BeoVox Penta som er et sæt ældre B&O højttaler uden bund forstærker, som idag kan findes til ca.7000 kr for et sæt..
Der er med dette valg stadig langt før du har brugt flere millioner :-)). Hvis du trykker på min PC vil du kunne læse rigtigt meget om B&O og hvordan du kan sætte det sammen med andre produkter. Du finder også en tråd hvor du kan få fuld forståelse, af hvad en ICEpower forstærker i klasse D er for noget.
Mvh 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Steffenkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter P!
Det lyder knagme kompliceret... Jeg syntes selv jeg er ret skrap til elektronik, men efter, at have læst dit indlæg igennem en ti til tolv gange, må jeg erkende, at jeg ikke har en anelse om hvad du skriver...
Tror du ikke jeg ville blive glad og tilfreds med Beosound 3200 med et sæt Beolab 4000? Eller er fordelene så iøjefaldende med ICEpower, powerlink, ASP moduler mv.? Og er det slet ikke så kompliceret (og dyrt) som jeg læser det?
Tusinde tak for dit svar - det er rart, at finde nogel brugere de gider hjælpe en håbløs førstegang køber af B&O.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kompliceret er det ikke så længe du har en Beosound 3000 som centrum i dit setup. Det er til gengæld kompliceret for dem der vil have B&O i stuen, men kun højttalerne.
Beolab 4000 bruger jeg som PC højttaler og baghøjttaler, men som front højttaler
syntes jeg ikke de er gode nok. Aktive højttaler er også ret dyre. Der er for resten
lige kommet en ny Beolab 4000 på markedet med tilnavnet MK II. A/B forstærkeren
er i den ny model udskiftet med en indbygget ICEpower forstærker.
ICEpower ASP moduler er netop på tilbud lige nu.
Ring evt. til firmaet og spørg om prisen på deres 2 x 250 Watt ASP stereo forstærker.
Du spørger om fordelen, den syntes jeg er kæmpe stor, tænk på hvor mange
passive højttaler af god kvalitet der er til salg i "den blå". Men husk at valget er dit.
Eks. på tilslutning af ICEpower stereo trin.

Opdateret 3-7-07
Så er der "endelig" udsalg på ICEpower til verdens laveste priser.
F.eks. en dual mono-block stereo forstærker eAR 202-REF, som er "Made in Denmark" med 2 x 200 Watt RMS @4 ohm til
Før kun 9999 dkk Nu kun 3465 dkk.
Brugeranmeldelse på eAR 202
Lydkvaliteten er uden tvivl det bedste jeg har hørt til prisen, ja selv meget dyrere forstærkere kan dårligt være med her.
Den høje effektivitet og det lave strømforbrug i standby er bestemt også en positiv faktor. Ligeledes det faktum at forstærkeren virker næsten umulig at malke, dog kunne jeg godt forestille mig at man kunne bruge mere effekt med større og tungere højtalere i større rum, men så er det jo glimrende at eAR 202 har et par storebrødre med mere effekt, men til rum på under 25kvm og med højtalere med en fornuftig følsomhed (89dB og op), er der rigeligt med overskud i en 202, og jeg har fra flere meget kloge hoveder hørt, at det lille icepower modul lydmæssigt er overlegent i forhold til de større, specielt i toppen.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Steffenkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for endnu et svar!
Jeg vil lige overveje alternativerne nærmere inden jeg beslutter mig... Og så vil I høre fra mig, hvis jeg har brug for yderligere hjælp!
Tak for alle jeres svar!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|