| Forfatter |
|
bleze Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger nogle forslag til integration af en bilradio, med en lcd skærm som kører ud og flipper op, i et køkken.
Bedste forslag jeg kan komme på selv, er at få lavet et hul der passer i lågen på et overskab så man stadig kan åbne lågen (kræver at skærmen er nede så). Den kan så sidde i bunden af skabet i en kasse som danner en ny bund i skabet. Der vil så være to små rum på hver sidde til feks fjernbetjening og nogle cd'er.
Mon den ville blive for varmt i sådan en kasse?
Jeg skal bruge en 240->12 volt omformer. Disse kan fås mange steder for ingen penge. No problem.
Forslag? Billeder?
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør man spørge, hvorfor skal der være en skærm? skal du også se film?
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
bleze skrev:
Mon den ville blive for varmt i sådan en kasse? |
|
|
se det kommer jo helt an på hvor stor eller lille, du laver den kasse. og om du sørger for at radioen kan få lov til at bruge sit kølesystem. Ideen kan sagtens laves, men sørg for at der er mulighed for gennemstrømning af luft, ellers brænder den hurtigt af.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bleze skrev:
|
Jeg skal bruge en 240->12 volt omformer. Disse kan fås mange steder for ingen penge. No problem.
|
|
|
Der skal du nok være opmærksom på strømforbruget. De små billige omformere der sælges kan kun levere nogle få hundrede milliampere, og det er ikke nok til at trække en autoradio.
|
| Til top |
|
| |
bleze Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen, vil have TV (så man kan se nyheder mens man laver mad) og muligvis adgang til Xbox (XBMC for musik) samt radio
witzel, kassen jeg tænker på er egentligt bare en plade hvor radioen ligger under. På hver side af radioen er der en væg. Væggene sidder fast i pladen som danner en ny/ekstra bund i topskabet, og radioen sidder fast i væggene. Fronten af radioen er plan med forsiden af lågen på topskabet og skærmen kan køre ud og drejes fra side til side. Et var 12 volt computer blæsere burde kunne hjælpe med varmen. Et par huller i den nye bund til at den varme luft kan komme op.
Stanley, klart man skal lige checke strømforbrug på radioen og købe en omformer der spytter mere ud til evt spidsbelastning.
Hvis jeg laver en løsning skal jeg nok poste nogle billeder da jeg tror det bliver pænt cool og unikt åbenbart
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
bleze skrev:
|
Forslag? Billeder?
|
|
|
En bilradio stiller krav om en stabiliseret strømforsyning på 13,8V 5-10A(ikke helt billig) afhængig af radio. Ikke bare en omformer for så får du garanteret brum i ørerne. 13,8V er bilens spænding under kørsel derfor er radio og andet elektronik indrettet til denne spænding. 12V er et opladet batteri uden belastning.
mvh
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
bleze skrev:
|
Forslag? Billeder?
|
|
|
En bilradio stiller krav om en stabiliseret strømforsyning på 13,8V 5-10A(ikke helt billig) afhængig af radio. Ikke bare en omformer for så får du garanteret brum i ørerne. 13,8V er bilens spænding under kørsel derfor er radio og andet elektronik indrettet til denne spænding. 12V er et opladet batteri uden belastning.
mvh
|
|
|
Denne her levere netop 13,8. og koster under 500 så det er da ok.
http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=618& ;sub=57&page=1
http://www.hoejttalerbutikken.dk/group.asp?group=57&sub= 57
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bleze Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for links! godt nok en stor fætter, men den kan jo egentligt placeres et andet sted end i samme overskab. skal nok lige udtænkes da den jo også kræver noget luft
|
| Til top |
|
| |