| Forfatter |
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er de så, eller rettere, her er "right"-højttaleren.
2 x 18"
2 x 10"
3 x 3"
3 x 1" (Esotar )
Mere tekst følger.

Fysiske mål: 200x50x60 fordelt (som man kan se) i tre moduler.
18"'ere er fra 18 Sound (18LW1400).
10"'ere er fra 18 Sound (10MB600)
3"'ere er fra Dynaudio (D-76)
1"'ere er fra Dynaudio (Esotar)
Der sidder ingen delefiltre i, da alt bliver skåret elektronisk. Nå jo forresten!! Jeg har sat en kondensator i serie med Esotar, som skærer 6 dB ved 8 k. Det giver endu mere silke, end hvis jeg kun skærer elektronisk ved 5,3 k/18 dB
Og JA, de spiller selvfølgelig højt! Jeg synes at kunne fornemme, på de kommentarer, der er kommet, at enkelte mener, at det er et useriøst projekt, som næppe kan indeholde meget hi-fi . Jeg er da udmærket klar over, at det er en utraditionel måde at bygge sit anlæg op på, men hvis man ynder at spille højt, og samtidig ønsker supersilkelyd, så er der vel ikke mange andre løsninger, er der? Jeg kunne da sagtens frembringe ekstreme lydtryk med et par PA ml.tone- og diskanthorn - de er jo bare ikke til at holde ud at høre på!!!! __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg har sagt før. så synes jeg det er et utrolig fedt setup
men ville godt vide lidt om hvor du deler mellem enhederne og har du nogen ide om hvor stor følsomheden er på dem?
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo de er sikkert ok, men hvordan er de diskanter eller mellem domer forbundet, jeg mener 3stk enheder , serielt eller paralelt, det er jo hvad man kalder "et umage par"
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sub, som ikke er med på billede (2x18" i TCB) spiller fra 40 og ned. 18'ere i front: 40 - 150. 10'ere: 150 - 1700. 3'ere: 1700 - 5300. 1'ere: Fra 5300 og op. 18dB/oktav. 1'ere og 3'ere spiller i serie, 10'ere spiller i paralel. 18'ere spiller i paralel. Følsomheden kan jeg ikke huske præcist på 3'ere og 1'ere. 18'ere 100 dB. 10'ere 100 dB.
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var godt nok noget af en kæmpe højttaler.. gætter på ham der ejer disse ikke lige har en kone eller han ihvertfald giver MANGE blomster til hende så  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
det var godt nok noget af en kæmpe højttaler.. gætter på ham der ejer disse ikke lige har en kone eller han ihvertfald giver MANGE blomster til hende så  |
|
|
Ejeren er tråd starter.
Hvorfor kan man ikke have en Kone som syntes at det er fedt ?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Torkild, min ven .
Jamen, du har bare så meget ret!!!! Faktisk synes min kone, at det er VILDT fedt med mine store højttalere. Faktisk synes hun også, at de ser FEDE ud i sort piano . Folk taler hele tiden om WAF herinde............uuuuuuuuha det er så vigtigt, at det ser smukt ud. Jamen hvorfor helvede er disse folk så herinde i et forum, hvor det handler om LYD og ikke om WAF????????
Torkild - du har sgu fattet pointen. HIFI4ALL ikke WAF4ALL  __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Hey Torkild, min ven .
Jamen, du har bare så meget ret!!!! Faktisk synes min kone, at det er VILDT fedt med mine store højttalere. Faktisk synes hun også, at de ser FEDE ud i sort piano . Folk taler hele tiden om WAF herinde............uuuuuuuuha det er så vigtigt, at det ser smukt ud. Jamen hvorfor helvede er disse folk så herinde i et forum, hvor det handler om LYD og ikke om WAF????????
Torkild - du har sgu fattet pointen. HIFI4ALL ikke WAF4ALL 
|
|
|
WAF4ALL he he grinede helt vildt  ( Domænet waf4all.dk er ledigt )
Giver dig helt ret lyden er vigtigst ! Og dine højtaler ville jeg gerne give et lyd engang. Kommer der billeder op af dine subs i en anden tråd måske ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |