Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Tymphany Lat 500/700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Yep, så kom de endelig på det danske maked efter flere års venten, og hvilken nyhed. Hørte dem i dag hos DAT. Selvom DAT kun havde lavet en hurtig og ikke helt optimal opstilling med den mindste Hypex og det indbyggede filter i denne (som jeg fra tidligere erfaringer er skeptisk overfor), så var der altså tale om vellyd for meget meget små penge. Havde ikke mine egne testcd'er med, så kunne ikke tjekke hvor dybt modulet gik. Hvorom alting er, så lød det i mine ører som om, at modulet, altså Lat 500, ikke havde megen egenlyd og det også gik pænt dybt. Prisen, sølle 1800 dkr per unit!Det kalder jeg et vaskeægte kup!

Er der nogen herinde som har erfaringer med dette modul og måske også med LAT 700?

Hvor langt kan man ex. dele oppe? Hvor langt oppe lyder den godt? Skriv endelig. Dette modul er simpelthen den bedste nyhed til seriøs lyd i mange mange år efter min mening.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Vincent. har nogle erfaringer med LAT-driverne. Jeg hørte dem hjemme hosmig for en uge siden i hjemmebyggede kasser. De virkede ret overbevisende

mvh

Brok 

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Vincent. har nogle erfaringer med LAT-driverne. Jeg hørte dem hjemme hosmig for en uge siden i hjemmebyggede kasser. De virkede ret overbevisende

mvh

Brok 

KOM SÅ DRENGE, DER MÅ DER VÆRE ANDRE SOM HAR HØRT DISSE...

ully
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ahhh har lige været på besøg hos Tymphany
Fik kun hørt deres Full Range 2" + 3" enheder, de er ret imponerende, LAT'en stod ellers også klar, men der var ikke tid til en lytter :-(

Til top Vis ully's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ully

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Tadman vi kan ikke være uenige om at det her er en glædelig nyhed for os glade selv bryggere.. Den lyder rigtig godt og tager glædeligt noget mad.. Jeg har smækket et sæt kasser sammen på 40 liter netto volumen med basrefleks port det er ikke helt skævt men der er rigtig mange muligheder med den her enhed.. Et er dog sikkert man får ikke rigtig noget godt ud af at dele meget højere end et par hundred Hz... Det er også min erfaring at den har meget lidt egen lyd... Du skal være velkommen til at få et lyt hos mig hvis det kunne friste..

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Vincent. skrev:

Tadman vi kan ikke være uenige om at det her er en glædelig nyhed for os glade selv bryggere.. Den lyder rigtig godt og tager glædeligt noget mad.. Jeg har smækket et sæt kasser sammen på 40 liter netto volumen med basrefleks port det er ikke helt skævt men der er rigtig mange muligheder med den her enhed.. Et er dog sikkert man får ikke rigtig noget godt ud af at dele meget højere end et par hundred Hz... Det er også min erfaring at den har meget lidt egen lyd... Du skal være velkommen til at få et lyt hos mig hvis det kunne friste..

Hej

Det kunne da være sjovt med et besøg, men det bliver først et stykke hen i det nye år, da der lige er nogle kandidateksamener, som skal overstås.

Men lad os holde tråden, jeg regner i hvert fald med selv, at købe nogle units i nær fremtid. Enten to 700 eller fire 500, stor lyd skal der til.

vh,

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Tadman du skal nok lige prøve dem af inden du køber 4 lat 500 der er helt godt smæk på dem når de får noget mad..

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57847&K W=lat her er en der har prøvet dem, niveauet ser farligt ud ved 20hz, så 4 af dem virker "spændende"

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57847&K W=lat her er en der har prøvet dem, niveauet ser farligt ud ved 20hz, så 4 af dem virker "spændende"

Så drenge, flere inputs tak. Tror DAT demonstrerer dem på udstillingen, så bak op omkring dem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes