| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der ægte HIGH-END højtaler i samlesæt, eller kan en sådan højtale kun fås som ferdig højtaler ?
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke en ægte AudioNote højtale der fås som kit ?
Andre mulighed ?
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joda - den er ægte nok. Se Peter Qvortrups beskrivelse på siden. __________________
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Euforia fra dynabel har vundet fine priser som færdig ht, den fåes som kit http://www.mamut.net/dynabel/subdet16.htm
Ellers er der jo amadeus serien fra dansk audio teknik tt, icon og tnt, de fåes også som kit
http://www.danskaudioteknik.dk/
samt seas også har deres egen serie med excel enheder der kan købes som færdig og kit, de er bare ikke til og kom i nærheden af for penge. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er meget få producenter af højttalerenheder. Dvs. at forskellen på et almindeligt byggesæt og et hi-end ditto ikke så meget går på enhederne, men på - et godt filter med kvalitetskomponenter - et meget resonansdødt kabinet
- Euphoria kittet er et glimrende eksempel. Standardenheder, men et kompromisløst design. Men et tilsvarende niveau kan du få ved at tage et af Troels Gravesens designs (der er arbejdet meget med hans filtre) og så lave et stendødt kabinet.
p.s. Hvis Audio Note kittet skal gå for at være high end, så er betegnelsen "high end" noget misvisende. Underdæmpet basrefleks, underdæmpede kabinetter, basenheder, der sættes til at spille mellemtone - og sølvspoler til at få det til at glide ned. Tak for kaffe.
|
| Til top |
|
| |
Attila Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det finnes et par alternativ i USA som kan være verdige kandidater: Alexandrite fra Selah Audio fås som kit (pris på forespørsel). Konstruktør Rick Craig er meget dyktig og får bra tilbakemelding på sine konstruksjoner. Sender kit uten kabinett til Europa. GR Research med konstruktør Danny Richie har også et par nye konstruksjoner (LS-6 og LS-9) i samme klasse som Selah. Pris for kit noe lavere (rimeligere komponenter) men ryktes å være meget bra konstruksjoner. -A
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
p.s. Hvis Audio Note kittet skal gå for at være high end, så er betegnelsen "high end" noget misvisende. Underdæmpet basrefleks, underdæmpede kabinetter, basenheder, der sættes til at spille mellemtone - og sølvspoler til at få det til at glide ned. Tak for kaffe. |
|
|
Det er desværre kun alt for tydeligt, at du er styret af dine fordomme. Har du mon nogensinde selv lyttet til nogle højttalere fra AN?
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Highend har ikke så meget med konstruktionen at gøre, men med lyden. Jazzman har vist aldrig hørt Audio Notes højttalere, som lyder aldeles fremragende. Gå du hen til Audio Consult og få en lytter, StarTrek.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes også AN lyder fint!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint, alle sammen. Audio Note lyder fremragende, og vi kan fryse tiden til 1980. Der er ikke siden sket materialetekniske fremskridt. Glem alt om polypropylen, kevlar, sliced paper og aluminiumoxid som membranmateriale. Glem alt om effektiv dæmpning af kabinetresonanser. Glem alt om homogent udstrålingsmønster. Bare slug marketingshypen råt.
I mit sommerhus hænger der to Beovox 2702, møjsommeligt istandsat af Deres ydmyge. De spiller dejligt - deroppe.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg også tænk mig at gå hen til Audio Consult og få en lytter på AN, selv om der er komme frem i denne tråd at AN højtale, er nogle der er
opfundet i 80ne og udvikling af AN højtaler er gået hel i står lige siden ?????
Hvad jeg mener med HIGH-END, er at man har bruge tid til at udvilkle et højtaler kit, med de beste enhede og kabinet m.m.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har venner som har hørt en del "high-end" højtalere og de var vist ikke værd at skrive om og helt ærligt tvivler jeg på at der findes særlig mange commercielle højtalere som jeg ville være tilfreds med, uanset pris
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Det er fint, alle sammen. Audio Note lyder fremragende, og vi kan fryse tiden til 1980. Der er ikke siden sket materialetekniske fremskridt. Glem alt om polypropylen, kevlar, sliced paper og aluminiumoxid som membranmateriale. Glem alt om effektiv dæmpning af kabinetresonanser. Glem alt om homogent udstrålingsmønster. Bare slug marketingshypen råt.
I mit sommerhus hænger der to Beovox 2702, møjsommeligt istandsat af Deres ydmyge. De spiller dejligt - deroppe.
|
|
|
Hvad er det for en potte du har drukket af? Men det må være noget der har skærpet den hårfine, intelligente ironi du benytter...
Du taler om marketingshype, og siger så, at der hverken er kevlar- eller polypropylenmembraner i Audio Note. Nej, det er der naturligvis ikke. Er det marketingshype at fravælge disse 'moderne' materialer?
Tror du er for at spare, at AN ikke har proppet kabinetterne til bristepunktet med afstivninger og (højteknologisk!) dæmpemateriale?
Derimod er det, efter min mening, marketingshype at se det ene fima efter det andet 'lancere' nye "højteknologiske" membranmaterialer til hver produktsæson. Jeg nægter at tro, at der virkelig sidder nogle seriøse konstruktører, som opfinder nye nødvendige avancerede 'blandinger' som er helt essentielle for gengivelsen... Næhh...det er marketingfolkene der anser det for nødvendigt med nogle nye lange forkortelser for innovationerne. Det ser godt ud i annoncerne! I vore dage, er det helt åbenbart muligt at sælge (eksempelvis) højttalere udelykkende på marketingfolkenes opfindsomhed...
Du har ganske ret i, at der ikke er sket nogen synderlige materialetekniske fremskridt. Vi er helt enige! (Men undtagelser findes naturligvis). Der er dog ingen grund til kun at gå tilbage til årstallet 1980...
MVH.
Niels L.
PS. For god ordens skyld vil jeg lige nævne, at jeg ikke er i besiddelse af et sæt højttalere fra Audio Note, men jeg kender produkterne og deres lyd.
PPS. Jeg vil da tro, at dine gamle B&O spiller bedre end en helt topmoderne højttaler med en bredde på 14 centimeter og bestykket med 5 stk. 4-tommers basenheder... 
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Findes der ægte HIGH-END højtaler i samlesæt, eller kan en sådan højtale kun fås som ferdig højtaler ? |
|
|
Hej
Det er lidt svært at definere hvad "ekte high-end" er for en størrelse, så jeg tror det er nemmere at hjelpe dig hvis du forteller lidt om hvad slags musikk du kan lide at lytte til og hvad slags forstærker du haver som skal drive højtalerne. Ellers blir det som du ser en nytteløs diskusjon on AN er high end eller hype.
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er det dejligt at der stadig findes mennesker der kan forholde sig til målinger og argumentere på fornuftigvis med underbyggede udsagn istedet for det mange andre gør
godt jeg ikke har audio note __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke man har for gode ører eller musikalsk sans er det sikrest at stole på måleintrumenterne.
Så kan man også bevise at man har ret.
Og ja, det er heldigt at du ikke har Audio Note. __________________
|
| Til top |
|
| |