Forfatter |
|
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har siddet og fulgt lidt med i de forskellige tråde om selvbyg, og må sige det har fanget min interesse.
Derfor vil jeg gerne bygge et par gode reolhøjtalere (altså 2-vejs). Vil gerne lave nogle der har en rigtig god lyd, altså nogle der kan sammenlignes med f.eks. B&W 705, Dynaudio 52SE (hvis det er muigt).
Har et krav, som er at de skal være 8 ohms højtalere. Har kigget lidt rundt på DST's hjemmeside, og fandt nogle enheder jeg synes så gode ud: Scan-speak 18W/8531G00 og Vifa XT18WH09-08. Mht. tweeter har jeg ingen ide.
Hvis I kender til en hjemmeside der beskriver et projekt som ovenstående, må I gerne side et link op.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der dukker op lige ud af hovedet er den her:
A4 Monitor(klik på
Scan-Speak til højre). Jeg har ikke hørt den, men har læst et par
gode anmeldelser af den og råmaterialet fejler ikke noget. Det er et
par udmærkede basser du har gravet frem der. Mulige diskanter der
passer til kunne eks. være 9700/9800/9900 fra Scan-Speak, Seas
"Millennium" Domerne eller Vifas (herostratisk?) berømte XT25 (der
er helt bestemt flere, men dette er dem der lige popper op i hovedet
på mig).
/U.
|
Til top |
|
|
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at de to mellemtoner du har valgt: Scan-speak 18W/8531G00 og Vifa XT18WH09-08. , har jeg også selv savlet over, og tænkt meget over at bygge et par midre højttalere med netop en af disse enheder. Efter at have hørt Scan Speaks Scan-speak 18W/8531G00, sammen med en Scan-speak 9700 diskantenhed, kan jeg kun anbefale denne kombination. meget gerne med et simpelt, men godt delefilter. Torben hos DAT ville være perfekt at snakke med om sådan et par, men han har jo desværre for os andre, men godt for ham selv, søgt nye græsgange hos Scan-Speak, og så bliver det jo lidt svært for ham at hjælpe alle os andre.
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde de da kunne. Prøv at spørge ad...
/U.
|
Til top |
|
|
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
9900 kræver et avanceret delefilter... hold dig i hvert fald fra den, med mindre du har meget delefiltererfaring eller har lyst til en udfordring
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også kigge lidt på danskaudioteknik.dk 's Amadeus Icon, jeg har ikke selv hørt denne konstruktion, men High Fidelity, roser den virkelig i deres anmelselse. Forresten har de vist annonceret med dem til 4400 i HiFi bladet, uden kabinet.
Til gengæld har jeg hørt noget lidt til svarende nemlig da jeg var nede ved LC-Audio, en hjemmebygget reol højtaler med 15W/8530K01 mellem/bas, og ScanSpeak 9900 (revelator) diskant, sat til deres ZapPulse2 selvfølgelig + et aktivt delefilter med et Q boost/gain (hedder det vist) omkring bassen afrulning. Var virkelig imponeret over at den lille højtaler kunne spille så meget, uden egenligtat lyder presset, troede faktisk i første omgang at hans kæmpe bas kasser i hjørnerne med 15" TC enheder var sat til .
Ville blive glad for hvis der er nogen der kan give mig info om hvordan 15W/8530K01 klarer sig lydmæssigt mod 18W/8531G00
|
Til top |
|
|
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg husker icon fra DAT så var den alt for lukket og kedlig at høre på men det er nogle år siden jeg hørte den
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg også hørt flere der siger, men det skulle primært være pga. filteret, som ikke er optimalt efter alles mening
/U.
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
TNT har samme problem den virker som om den er afstemt til store rum meget store rum!!! hehe
Har selv sådan et sæt som så er bygget om men lagt fra er optimale i mine øre endnu
De skal nok blive det!!! Deres media er faktisk den jeg bedst kan lide lyden af den virker åben at høre på men har godt nok kun lyttede meget kort til den engang
|
Til top |
|
|
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg har selv for nyligt bygget et sæt højtalere med 2 stk. XT18WH09-08 og en XT25TG30-04 i D`appo..delt ved ca 2khz og i et slankt 40L kabinet, som er afstemt til omkring 35hz.. Og kan kun sige at det lyder SUPER godt. Man kan godt høre at disse enheder er er fra samme serie(Xt....) Og det er dejligt at de er så frekvens lineære..Delefilteret er jo som en leg at lave...
Mvh Hans A Lauridsen
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv troede lige der var noget nyt og spændende. Sidste svar før HansAL er januar 2004
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Du er velkommen forbi og høre mine med 18W og R29. send en mail og vi finder ud af noget. www.speakerbuilder.dk -> højttaler projekter -> Henrik Høegh -> Passage 2.0. Jeg sælger ikke højttalere, så det er kun for hyggens skyld hvis det er.
Jeg ville ikke gå igang selv med filter. Få købt noget du ved virker når du er færdig.
HansAL > Du er velkommen forbi og få en måling på Clio, for hvis du bare har beregnet, vil jeg gerne væde stort på at din højttaler er alt andet end linear. Ellers bare for hyggens skyld. Du er velkommen.
|
Til top |
|
|