Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY der skal matche Avance Concrete (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Schneider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 03:45 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg er ved at være godt træt af mine baghøjttalere i mit surround system. De er et par JVC fra et gammelt stereoanlæg, så der er ikke meget HiFi over dem.

Nu har jeg endelig fået lavet nye delefiltre til mine to Avance Concrete 190 højttalere. De er ved at have en del år på bagen så de trængte til det.

Efterfølgende er jeg blevet virkelig lun på at få nogle nye baghøjttalere, og ikke mindst er jeg blevet varm på DIY.

Det jeg har i tankerne er at bygge to højttalere som skal ligge sig op af Avance’ne lydmæssigt. Det er mit første selvbygger højttalerprojekt, så er ret grøn og står lidt på bar bund med hvad jeg skal gøre for at få et rimeligt ens lydbillede…

De enheder der sidder i Avance’ne er som følger:

Diskant:

¾” soft dome

Scanspeak

Type: D2008 - 85.11

Mellemtone:

Seas

4½”

MCA-11FC / H143-08

Mellemtone / bas:

Vifa

8”

M21WO-39-08

DAT har et par Scan Speak D2008/851200 på tilbud, med samme specs. som min diskant (går ud fra det det er det tætteste jeg kan komme på de originale i Avances’ne?). Min ide er at skifte de diskanter der sidder i mine Avance ud med nye enheder (de gamle har været trykket ind, og er stadig en smule deforme), og så bruge de gamle til mine baghøjttalere…

Men hvad skal jeg vælge som mellemtone/bas?

Har planer om et lukket 2 vejs kabinet (vil ikke gøre det sværere at bygge dem end højst nødvendigt!). Går ud fra at Vifa enheden på 8” bliver svær at få til at spille med diskanten, men Seas 4½” enheden bliver vel for lille? Så er der nogle der kan hjælpe med hvad jeg kan vælge og gøre for at få nogenlunde samme lyd?

Med venlig Hilsen

Jonas Schneider

Til top Vis Schneider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schneider

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes