Forfatter |
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, først skal vi finde ud af hvad du har brug for og hvad du liggende i skufferne  linie delen først : har du brug for gain? hvis ja hvorfor og hvor meget? riaa : har du kigget på linket? har du brug for MC forstærkning? generelt : hvad er dine forventninger? dit budget? hvad har du allerede i skufferne?
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
øh bøh?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Refererer til denne tråd.
Indlæg nr. 10:
sismofyt skrev:
jeg kender godt diagrammet nu da du har rørene, så lad os finde ud af hvad du skal lave med dem. jeg opretter en ny tråd i diy sektionen  |
|
|
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, sorry det var jeg liiige hurtig nok! tak, k
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
ok, først skal vi finde ud af hvad du har brug for og hvad du liggende i skufferne linie delen først :har du brug for gain? hvis ja hvorfor og hvor meget?riaa :har du kigget på linket? har du brug for MC forstærkning?generelt :hvad er dine forventninger? dit budget? hvad har du allerede i skufferne?
|
|
|
Hej..
Super i gider hjælpe..
lige nu ligger jeg syg med Feber og er pænt dårlig så når jeg får det lidt bedre så smider jeg et par billeder herind..
mine forventninger er lidt bare at gøre den bedre?? jamen en 1000-1500 tror jeg godt han vil smide efter den!!
Den lyttere/kondensatorer osv villle vel også gavne at skifte?? i en ande tråd nævnes der at det er godt at sætt en 10 gange så stor uF værdi som der sidder i org?? noget i kender noget til??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
allrighty, jeg forstod det sådan at du ville lave noget nyt med dine indkøbte rør. jeg var ikke klar over at de skulle i en allerede eksisterende 'the bastard'  som nævnt i den anden tråd (lad den dø og vi fortsætter her, ok?) så er der ikke meget du kan gøre end at omdesigne strømforsyningen. det ka' du godt gøre for en tusse at prøve at optimere den eksisterende konstruktion er tidsspille - synes jeg. det svarer lidt til at sætte 20" alufælge på en Lada  jeg har faktisk ikke nogen ideer, sådan som den står pt. check dog lige glødespændingen
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
allrighty, jeg forstod det sådan at du ville lave noget nyt med dine indkøbte rør. jeg var ikke klar over at de skulle i en allerede eksisterende 'the bastard' som nævnt i den anden tråd (lad den dø og vi fortsætter her, ok?) så er der ikke meget du kan gøre end at omdesigne strømforsyningen. det ka' du godt gøre for en tusseat prøve at optimere den eksisterende konstruktion er tidsspille - synes jeg. det svarer lidt til at sætte 20" alufælge på en Lada jeg har faktisk ikke nogen ideer, sådan som den står pt. check dog lige glødespændingen
|
|
|
Ok.. haha du mener jeg ska lave en helt ny forforstærker??
Det tror jeg ikk min ven ville bryde sig om:-)
De store bamser der sidder i den.. to stk.. kan de med fordel ikk skiftes ud til nogle bedre??
jamen hvis du fortæller hvordan jeg måler den glødespændingen... lad os sige at den er for høj hva ska så udskiftes??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, måske en til dig selv  jeg tror nu godt at vi ka' snige en lile 250V B+ ind og lave linie delen om til katodefølger uden det helt store spetakel eller udgfter  de store bamser kan godt optimeres glødespændingen måler du på printet, der hvor der står 'glødespænding' (tror jeg nok). alternativt direkte på rørene, på ben 2 & 7 den skal ligge på 6,1 - 6,3VDC
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
ja, måske en til dig selv jeg tror nu godt at vi ka' snige en lile 250V B+ ind og lave linie delen om til katodefølger uden det helt store spetakel eller udgfter de store bamser kan godt optimeresglødespændingen måler du på printet, der hvor der står 'glødespænding' (tror jeg nok). alternativt direkte på rørene, på ben 2 & 7den skal ligge på 6,1 - 6,3VDC
|
|
|
ok...
Du mener at du ville smide en lille traffo i??
Hvor får jeg nogle nye "bamser" .. evt hva mærke ska det være..
Ok.. jeg ser om jeg kan hitte ud af måle:-)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er et par billeder:-)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
ok...
Du mener at du ville smide en lille traffo i??
Hvor får jeg nogle nye "bamser" .. evt hva mærke ska det være..
Ok.. jeg ser om jeg kan hitte ud af måle:-)
MVH
Don |
|
|
ja, jeg tegner en lille tegning i løbet af i aften  bamser kan købes mange steder fra .. hmm .. nu, vil jeg jo ikke gerne løbe ind i et habilitets problem, så lad være med at købe dem fra min arbejdsplads! jeg skal nok guide dig igennem modifikationen, men er ejeren helt ok med det? gain bliver nul på linie delen, men det er ikke noget praktisk problem. the bastard giver kun nogle få dB sådan som den er pt
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan se at du bor på fyn, der er ikke mange elektronik leverandører, men du kan sagtens bestille det hele hos farnell.dk eller finde det på ebay, no problem
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
fine billeder! den ser jo ud til at være helt original  der er skam plads til vores lille eksperiment
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
glødespændingen kan du evt måle over den store blå lyt - jeg tror det er den til 6V?
nå, jeg finder tegne grejet frem ..
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, det lykkedes. jeg er ellers ved at nå min kritiske øl til tegne ratio  ja, det ville være bedre at smide en Vreg på men, det kan man ikke med en 6V trafo. lad os bare beholde den, så bliver det hele lidt billigere don, giver noget af mit krims krams mening? hvilken trafo er der brugt til 40V delen? en 24V eller 30V?
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for linket, jeg kan se at du har rodet en del med den  don, inden du kaster dig ud i den helt store modifikation, så er det jo ikke sikkert at DU (eller din ven) synes at det bliver bedre, det kan være at det kun er MIG der synes det en lille gang euforisk (2nd harmonisk) forvræningning er ofte godt, men der er for meget snavs over den 6J5 kobling til min smag og jeg kan ellers godt lide tyk sovs. der mangler detaljer, lyden flyder ikke helt og det lyder ret anstrengt i mine ører  men hvis ikke at du kan lide lyden har du brugt en plov og har forhåbentligt lært noget. du kan godt lave en midlertidig opstilling så du ikke skal bore huller etc .. 6J5 koblingen tager vi i næste ombæring
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
nå, det lykkedes. jeg er ellers ved at nå min kritiske øl til tegne ratio 
ja, det ville være bedre at smide en Vreg på men, det kan man ikke med en 6V trafo. lad os bare beholde den, så bliver det hele lidt billigere
don, giver noget af mit krims krams mening?
hvilken trafo er der brugt til 40V delen? en 24V eller 30V?
|
|
|
Netop, hvis du har en 6 V trafo er alt godt, det med regulatoren gælder kun hvis man ikke har andet end eks. en trafo på 12, 15 eller 18 V sekundær spænding. 
Og du har helt ret, en 6V trafo skal man ikke bruge en regulator sammen med, det dur ikke.
Modstanden med spørgsmålstegnet (?)
|
Til top |
|
|