Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: SVINERI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

En TÅBE på KSB havde 8 enheder til salg, dem ringede jeg på og sagde at jeg gerne ville købe dem, men skulle selv lige ha solgt noget af mit eget og vil vende tilbage til ham inden for en uge. (Det var den 12-4-2008)

Fint siger TÅBEN, jeg reserverer dem til dig (Skrev han også i sin annonce) og så vender du bare tilbage om en uges tid.

Igår (D. 16-4-2008) skriver jeg så til ham at jeg vil overføre penge til ham idag (D.17-4-2008) og så skal han så bare sende de enheder (hvor jeg betaler fragten), når han har set pengene på sin konto.

Idag skriver han så en mail til mig: Beklager, de er solgt til anden side, der var en der købte det hele.

Tænk hvis man ikke havde skrevet at man ville overføre de penge, men bare havde gjort det fordi vi HAVDE en aftale. Og på skrift og via TLF.

Sælgeren hedder JM (John M), så sørg lige for at det HELE er på plads inden i handler med ham.

HAM er jeg færdig med at bruge tid på, HAM skal jeg ALDRIG handle med. .

MVH.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Forstår godt at du er lidt sur....MEN det kan jo være at han som mange af os herinde har prøvet at sælge noget og der er en der henvender sig at det vil han godt købe meeeen skal lige sælge noget eller hvad de nu finder på, fint man holder det tilbage og så springer de fra i sidste øjeblik og de andre købere der så var, jaaa de er også hoppet fra også er man tilbage til punkt nul igen.

Men han burde jo have sendt dig en mail om at han havde en anden køber til dem for at høre om du stadig ville købe dem.

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

tossi skrev:

Forstår godt at du er lidt sur....MEN det kan jo være at han som mange af os herinde har prøvet at sælge noget og der er en der henvender sig at det vil han godt købe meeeen skal lige sælge noget eller hvad de nu finder på, fint man holder det tilbage og så springer de fra i sidste øjeblik og de andre købere der så var, jaaa de er også hoppet fra også er man tilbage til punkt nul igen.

Men han burde jo have sendt dig en mail om at han havde en anden køber til dem for at høre om du stadig ville købe dem.

Han burde ikke ha reserveret dem i første omgang.

Han burde ikke ha skrevet at de var reserveret i hans annonce.

Han burde ikke ha skrevet privat til mig at de var reserveret.

Han burde vente med at sælge til anden side, til den uge var gået (her er der gået 4 dage)

JA, han burde ha givet lyd fra sig.

JA, jeg er negativ på ham og synes han er til grin og en stor TÅBE.

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

er forummet ved at udvikle sig til en gabestok ?

Jeg har selv siddet og undret mig de efter min mening ret åndssvage kommentarer i nogle annoncer på ksb, om at ting er reseveret ..., hva'f skriver de om enten har man noget til salg ellers har man ikke skulle jeg mene ...., men det skal åbenbart tolkes at sælger gør opmærksom på at vedkommende er dybt på den og sælger til den første der smider pengene 

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

er forummet ved at udvikle sig til en gabestok ?

Jeg har selv siddet og undret mig de efter min mening ret åndssvage kommentarer i nogle annoncer på ksb, om at ting er reseveret ..., hva'f skriver de om enten har man noget til salg ellers har man ikke skulle jeg mene ...., men det skal åbenbart tolkes at sælger gør opmærksom på at vedkommende er dybt på den og sælger til den første der smider pengene 

Gabestok eller ej.

Jeg synes det var på sin plads, at folk her på forum fik denne historie ad vide.

Det KUNNE jo være en anden også ville reservere hos JM og så at det var solgt INDEN den aftalte dag kom.

Det er såment både for selv at få luft, for jeg er rasende på ham + det også er en "advarsel" til andre der evt skulle handle med ham.

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Det må jeg da nok sige - man skal passe på herinde - hvis man ikke vil ende i den offentlige gabestok !

Han burde måske nok lige kontakte "heltny" inden han solge dem til en anden, men at trække vedkommende ned i dyndet fordi denne handel ikke gik som forventet - det er måske lige småt nok!

Det kunne være, at HIFI4All skulle overveje at indgøre feedback på KSB som man ser det på andre KSB - f.eks. E-bay

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 April 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

En TÅBE på KSB havde 8 enheder til salg, dem ringede jeg på og sagde at jeg gerne ville købe dem, men skulle selv lige ha solgt noget af mit eget og vil vende tilbage til ham inden for en uge. (Det var den 12-4-2008)

Fint siger TÅBEN, jeg reserverer dem til dig (Skrev han også i sin annonce) og så vender du bare tilbage om en uges tid.

Igår (D. 16-4-2008) skriver jeg så til ham at jeg vil overføre penge til ham idag (D.17-4-2008) og så skal han så bare sende de enheder (hvor jeg betaler fragten), når han har set pengene på sin konto.

Idag skriver han så en mail til mig: Beklager, de er solgt til anden side, der var en der købte det hele.

Tænk hvis man ikke havde skrevet at man ville overføre de penge, men bare havde gjort det fordi vi HAVDE en aftale. Og på skrift og via TLF.

Sælgeren hedder JM (John M), så sørg lige for at det HELE er på plads inden i handler med ham.

MVH.

Hvorfor betalte du ikke ham med det samme? Du kunne jo bare sætte et symbolsk beløb ind på hans konto og betale resten senere.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
heltny skrev:

MVH.

Hvorfor betalte du ikke ham med det samme? Du kunne jo bare sætte et symbolsk beløb ind på hans konto og betale resten senere.

Det skulle vel ikke være nødvendigt når man har en skriftlig og telefonisk aftale ?

Havde jeg betalt et symbolsk beløb, var det vel bare blevet ført tilbage, da den anden køber købte det hele

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Heltny ...., med dit forrige indlæg opnår du kun at andre folk, som er ærlige sælgere ikke har lyst til at handle med dig ...., fordi hvis du skulle føle at du igen er blevet narret selvom det er en bagatel..., poster du så på denne måde igen ?

Keyvan ...right on target

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

OK - skal vi nu til at lave offentlig tilsvining herinde?

Mon man skulle til at nævne alle de gange en eller anden bøhtosse har ringet og forsøgt at "reservere" et produkt man har haft til salg - men liiige skulle have solgt et eller andet først (sin svigermor?) - for siden hen at gå i mail- og telefon-isolation og aldrig henvende sig igen?

Der er så mange bøht**ser der frygtelig gerne vil købe - men siden springer fra uden et ord. Jeg forstår så glimrende at et produkt til salg kommer derhen hvor pengene kommer fra.

Mvh

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Det må jeg da nok sige - man skal passe på herinde - hvis man ikke vil ende i den offentlige gabestok !

Han burde måske nok lige kontakte "heltny" inden han solge dem til en anden, men at trække vedkommende ned i dyndet fordi denne handel ikke gik som forventet - det er måske lige småt nok!

Det kunne være, at HIFI4All skulle overveje at indgøre feedback på KSB som man ser det på andre KSB - f.eks. E-bay

Happy

Jamen sådan er vi jo så forskellige, jeg synes bare jeg havde gjort hvad jeg skulle.

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Det er jo et aller andet i kommunikationen som der er smuttet,

siden at du ikke fik overbevist sælger til acceptere at det var i orden at pengene faldt på den lovede dato

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Heltny ...., med dit forrige indlæg opnår du kun at andre folk, som er ærlige sælgere ikke har lyst til at handle med dig ...., fordi hvis du skulle føle at du igen er blevet narret selvom det er en bagatel..., poster du så på denne måde igen ?

Keyvan ...right on target

Jamen det er så bare synd for mig, men hvordan kommer man til at føle sig "narret" hvis der er en lille form for dialog, enten pr mail, tlf eller andet ?

Hvordan kommer man til at føle sig narret, hvis handlen går som den skal ?

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Det var karma som er skyld i det skete,

du finder et bedre tilbud som gør at du bliver glad for at denne handlen gik dig af hænde

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Det har jeg personligt prøvet flere gange

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Jamen jamen jamen jamen, det lader til at folk - nogle folk - synes det er iorden at man reserverer nogle ting og når de så skal handles så er de væk.

Sælger havde min mailadresse, mit TLF-nummer og en besked KAN man vel lige smide afsted ?

Men hvor mange af jer "skeptikkere" ville synes det er iorden at få sat en forstærker til side i en forretning, til den populære "D.1." ----- Og når i så skal hente den, så er den solgt og der er ikke andre på lager.

Det ville i SELVFØLGELIG ta med et smil og sige, Nåhr ja, jeg venter bare 14 dage og betaler det dobbelte for samme ting og køber den der - ikk ?? Eller ???

At nogle her synes det er HELT iorden at de ting man har fået reserveret i en uge, er solgt efter 4 dage til anden side - tjae - er det ikke bare fordi det ikke er jer selv det er gået ud over ?

Nå nok om det, jeg er nok forkert på den, for det er nok meget normalt at ting der er reserveret, sælges til anden side uden en eneste lyd.

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt din harme, men dette er desværre bare en del af www , det er som at gå ned i en butik og du siger at du gerne vil have en ting og du gerne vil købe den om x antal dage...., sælger svarer selvfølgelig! Hr .., det er i orden 

og hvis der så kommer en ny kunde ti min. senere og gerne vil have "din" vare og har kontanter i en hver form som sælger acceptere...., hvad tror du så sker ?

SOLGT!

Det er blot det som hedder markeds økonomi

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Jeg forstår godt din harme, men dette er desværre bare en del af www , det er som at gå ned i en butik og du siger at du gerne vil have en ting og du gerne vil købe den om x antal dage...., sælger svarer selvfølgelig! Hr .., det er i orden 

og hvis der så kommer en ny kunde ti min. senere og gerne vil have "din" vare og har kontanter i en hver form som sælger acceptere...., hvad tror du så sker ?

SOLGT!

Det er blot det som hedder markeds økonomi

Hvilken garanti har man lige for, at køber rent faktisk kommer tilbage efter 1-2 uger. I den periode har der måske været 3-4 muligheder for at sælge til anden side. Muligheder man har været nød til at sige nej til. Efter 2 uger sender køber så lige en mail om, at vedkommende desværre ikke er interesseret alligevel (Hvis der overhovedet kommer en mail).  Ønsker man som køber at reservere noget, bør man da, ved samme lejlighed, overføre et mindre beløb for at vise interesse for sagen.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

mundtlige aftaler kan man ikke stole på,juridisk

holder de ikke,hva der så er moral kan man desværre

ikke altid bruge til så meget...men stop den gabestok

herinde....eller lad os få de 2 sider af sagen først!!!

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Uanset alle disse hypotetiske scenarier. Burde klumpen da have givet et pip fra sig, når skramlet var solgt!!

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes