| Sendt: 23 April 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde nok valgt at finde en brugt effektforstærker med gain kontrol til at at drive min sb-5 via pre-out fra din rotel.
Du får kun yderligere dæmpning ud af at bruge sb-5's delefilter til dine satellitter.
Du kunne også lege med placeringen. Væk fra hjørner og vægge, det vil dæmpe den temmelig meget.
Endelig kunne du lave høker-tricks
Serieforbind din sb-5 til den ene kanal på det højttaler-sæt den er på nu (A eller B). Det er alligevel så godt som mono i dette frekvensområde. Husk at du skal forbinde plus til minus med broen mellem indgangsterminalerne da det er en dobbelt isobarisk konstruktion. Så får du den dæmpet 6 dB. Nu er spørgsmålet så blot hvordan din rotel er opbygget med hensyn til forskellig impedans på de to sæt højtalere. Min gamle integrerede forstærker var ligeglad, den holdt niveauet mellem de to kanaler i sæt A selvom jeg kun bruger den ene kanal i sæt B og kørte på begge to - den splittede vel bare transistorerne op. Ellers kan du jo lege med balancekontrollen, men så bliver det meget høkeragtigt, men det vil under alle omstændigheder virke ( du vil miste lidt i maksimalt lydniveau )- og det er gratis bortset fra at du skal bruge 30 cm enkeltleder højtalerkabel, mens du sparer kablet til ene kanal.
Du kunne også vælge at droppe den ene kanal på sub'en det giver dig også -6 dB, men ændrer lidt på karakteristikken af lyden, da det er meningen at det midterste kammer skal bruges af to enheder.
|