Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
Det er ikke let alle har deres favoritter, og ingen har vel hørt de andres forslag.
Mht. Thel så kan jeg nævne at den faktisk kan drive en lille højtaler som vidner om en kraftig konstruktion og at den kører med en høj forsyningsspænding så der er et stort spændingsving at arbejde med.
Endelig kan du lave batteriforsyning (moduler findes til til det) hvis smag og pengepung tillader det.Har dog ikke personlige erfaringer med deres løsning som de hævder er det ultimative, det er ikke nogen blycellelignende løsning.
Edit: ja Gain kan justeres på Thel modulet også DC kan man trimme.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
Hej lille_smed
Hvis du som jeg kun bruger CD/DVD som signalkilde, har du sandsynligvis ikke brug for ekstra forstærkning og så er min buffer en rigtig god og enkel løsning (også kan den bygges forholdsvis billigt).
Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
Hej lille_smed
Min mosfet buffer har ingen forstærkning (buffer = 1x forstærkning) Udgangen på en CD er ca 2V, hvis du forstærker det 20dB for du 20V og med 40dB forstærkning for du 200V. De fleste effektforstærkere behøver kun 1,5-2V for at levere fuldt output.
MEN: den giver dig ikke nogen forstærkning! Kun en lavere udgangsimpedans, end det potmeter du har prøvet med.
Denne amp er nok en bedre løsning for dig: http://www.huennebeck-online.de/diy/pre-1/line_sp.jpg Udskift IRF510 med 2SK216 (den lyder bedre), indsæt en modstand (430 ohm) mellem opamp'ens udgang og basen på mosfet'en, og drop modstanden (R35) i udgangen. Som strømforsyning skal du bare kopier min.
Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
last..
sorry du har ret .. det forstærkermodul hvor jeg har prøvet et potmeter på var def. prøvede på at andet og det vare lyd på ... meget højt .. potmeter på 10k er ikke nok til at skrue ned .. vil 100 k ohm være nok
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum