| Forfatter |
|
Neerup Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Hvor kan man købe film til at betrække sine højtalere?
Hilsen Mathias Neerup __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65942&PN=1& TPN=1
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neerup skrev:
|
Hey
Hvor kan man købe film til at betrække sine højtalere?
Hilsen Mathias Neerup
|
|
|
Det kan man i Bauhaus. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Er det svært at have med at gøre?
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65942&PN=1& TPN=1
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have prøvet det så tror jeg det er meget svært. At undgå bobler under filmen og at få samlingerne/hjørnerne til at blive pæne. Det var ikke noget jeg ville gå igang med så hellere købe noget østen finer(krydsfiner uden knaster) i 4mm og lime det uden på med trælim. Med det på kan du vælge at give det klar olie eller bejset eller lakere det. M.v.h. Christian
__________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak. det er fordi at min sub har fået så mange risser og skrammer. Kan man løse det med østen finer? Hvor kan man købe det?
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65942&PN=1& TPN=1
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ville det være dejligt med et billede af sub og ridserne så man bedre kunne hvad der er snak om. Østen finer kan købes i byggemarkeder men du bliver nok nød til at kigge dig rundt fordi det er ikke alle der har det. En anden løsning kunne jo også være at male den. Først grunde dem så slibe den og så male den. Hvis ridserne er meget dybe skal de nok spatles ud først. Til sidst kunne man så give den en klar lak. M.v.h. Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om den er sort og hvis du er tilfreds med det ville jeg male den sort igen. Dog ville jeg spartle huller og ridser ud først. Give den en grunder og så male den sort igen. Hvis du har spørgsmål om fremgangs måden kan du som regel få god hjælp i dit lokale malerforretning/byggemarked. M.v.h. Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan selvfølgelig også vælge at bygge dig et nyt kabinet. Så kan du selv vælge den træsort, farve og kabinet form du ønsker. Dog skal du huske at rummålet skal være det samme.
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg tænkt på, men jeg har ikke værktøjet til det. ØV
Kan man ikke rep. kabinettet?
vil det ikke blive godt?
Hilsen Mathias Neerup __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65942&PN=1& TPN=1
|
| Til top |
|
| |
FlexQ Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, di kan vælge at tage driveren ud af kabinettet og slibe malingen helt ned.
Når du har træet helt bart fremme, så skal du spartle hele skidtet ud, og så få det slebet plant, når det er gjort kan du give det en god grunder og så en farve efter eget valg.
Så skal det hele bare tørre helt op, og så have i spandevis af lak. For hvis det er dig der har behandlet den sådan at den er kommet til at se sådan ud, så syns jeg du skal gå til din professionelle maler og få fat i skibslak, det skal du give den i meget tynde lag, 1. lag om ugen, og så en 5/6 lag, så kan du montere din driver igen og bare spille op. Og efter 1 måned er lakken hærdet op - hvilket giver dig en ridsefri overflade :).
Har engang malet en kroket kugle med det, fordi at jeg ikke troede på det ... den kugle lever stadig, og lakken ser kun beskidt ud, fugter man en klud og tørrer den af ser den ud som om lakken stadig lige er blevet tør :).
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt film til mine højttalere. Købt hos Bauhaus. Det er meget let at have med at gøre, så længe du har en plan overflade at sætte det på. Mine Dali 606 tog ikke mere end 1 times tid at ordne, og er meget overrasket over hvor pænt det er blevet.
Jeg brugte 2 ruller af 200cm x 50 cm. De kostede 100.- for begge ivalnødde-look. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
FlexQ skrev:
Altså, di kan vælge at tage driveren ud af kabinettet og slibe malingen helt ned.
Når du har træet helt bart fremme, så skal du spartle hele skidtet ud, og så få det slebet plant, når det er gjort kan du give det en god grunder og så en farve efter eget valg.
Så skal det hele bare tørre helt op, og så have i spandevis af lak. For hvis det er dig der har behandlet den sådan at den er kommet til at se sådan ud, så syns jeg du skal gå til din professionelle maler og få fat i skibslak, det skal du give den i meget tynde lag, 1. lag om ugen, og så en 5/6 lag, så kan du montere din driver igen og bare spille op. Og efter 1 måned er lakken hærdet op - hvilket giver dig en ridsefri overflade :).
Har engang malet en kroket kugle med det, fordi at jeg ikke troede på det ... den kugle lever stadig, og lakken ser kun beskidt ud, fugter man en klud og tørrer den af ser den ud som om lakken stadig lige er blevet tør :).
|
|
|
Tak. Men det er ikke mig der har behandlet den sådan. jeg købte den brugt.
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det alle sammen:)
|
| Til top |
|
| |
FlexQ Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neerup skrev:
FlexQ skrev:
Alts�, di kan v�lge at tage driveren ud af kabinettet og slibe malingen helt ned.
N�r du har tr�et helt bart fremme, s� skal du spartle hele skidtet ud, og s� f� det slebet plant, n�r det er gjort kan du give det en god grunder og s� en farve efter eget valg.
S� skal det hele bare t�rre helt op, og s� have i spandevis af lak. For hvis det er dig der har behandlet den s�dan at den er kommet til at se s�dan ud, s� syns jeg du skal g� til din professionelle maler og f� fat i skibslak, det skal du give den i meget tynde lag, 1. lag om ugen, og s� en 5/6 lag, s� kan du montere din driver igen og bare spille op. Og efter 1 m�ned er lakken h�rdet op - hvilket giver dig en ridsefri overflade :).
Har engang malet en kroket kugle med det, fordi at jeg ikke troede p� det ... den kugle lever stadig, og lakken ser kun beskidt ud, fugter man en klud og t�rrer den af ser den ud som om lakken stadig lige er blevet t�r :).
|
|
|
Tak. Men det er ikke mig der har behandlet den s�dan. jeg k�bte den brugt.
Hilsen Mathias Neerup |
|
|
Okay - det forhindrer dig jo ikke i at få den pæn igen :).
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sandt
|
| Til top |
|
| |