| Forfatter |
|
Ø.P. Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Efter en måneds stress med eksamener er er endelig tid til at lave lidt ordentligt lyd igen.
Mod må godt flytte emnet hvis det passer bedre i bilstereo afsnittet, men tror jeg få bedre svar her.
Det drejer sig herom at jeg bruger mine OW1 diskanter i min bil sammen med et par coatede ss rev 5 1/4 enheder. Det bliver delt aktivt.
Diskanterne sidder på en meget neutral lydende forstærker, og kablet der er brugt til dem er kimber 4vs, og der er loddet med en tin med højt indhold af sølv.
Generelt lyder diskanterne som jeg vil have dem, men i forbindelse med s-lyde og i nogle tilfælde f-lyde bliver de meget skarpe.
Er der nogle der kan komme med nogle råd til hvordan jeg kan gøre dem blødere i s'erne?
Jeg har selv overvejet at prøve at sætte en kondensator på kablet for at farve lyden, men ville det kunne forbedre s'erne?
Håber i kan hjælpe
Hilsen Rune
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve med et RC-led paralelt over diskanten
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er slet ikke sikket at det er diskanten der er synderen.
Hvordan er enhederne placeret og hvilket filter bruger du?
|
| Til top |
|
| |
Ø.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musicus: Kan godt være jeg spørger dumt men hvad vil et rc led hjælpe med, det er vel "kun" en impedans korrektion?
Kappen: Diskanterne er placeret næsten on-axis. Og som skrevet bliver de pt. delt aktivt, og filteret er et butterworth med 24 dbs skæring pt. har prøvet med andre skæringer uden det har hjulpet.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis signalkilden er en 'dårlig' MP3, kan det nok forklare i hvert fald noget af din oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
Ø.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke mp3. Har prøvet forskellige cd'er: eagles nye album, en norsk live cd (optaget i god kvali, men kan ikk huske hvad den hedder), katie melua, og EMMA konkurrence cd'en. Og er heller ikke fordi afspilleren er af dårlig kvalitet, da det er en ældre alpine topmodel (cda-7998r)
Tror jeg vil prøve at skifte lidt rundt op signal kablerne i morgen, da det jeg bruger til mine revelator enheder er af lidt højere klasse end det der sidder op diskant pt. (henholdsvis audision sb20 og s1 kabel).
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du deler aktivt kan det jo være at du bare skal tilpasse niveauet på diskanten til bas/mellemtonen. Det må kunne gøres i det aktive filter.
/Anders
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet kan også ligge i at et aktivt filter ofte er et standard filter og sjældent er tilpasset enhernes naturlige rolloff som vi efterhånden er vant til med passive
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
delefrekvens=?
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Bor du i nærheden af Randers?
Hvis du ønsker kan jeg måle din bil igennem med Clio måleudstyr (www.cliowin.com).
Det har ikke noget med niveu at gøre. Det er somregel fordi der er ballade hvor de to enheder overlapper. Det er umulig at rette op på uden en måling.
Sig til hvis det er. Det kræver en line-in og et par timer.
|
| Til top |
|
| |
Ø.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Syncroniq, jeg bor i nordjylland, men vil gerne tage imod tilbudet. Skriver lige en pm når jeg har fundet en dag jeg kan, for tror den leder i retning af at det kan skyldes delefrekvensen, jeg har dog prøvet nogle forskellige, men kunne være rart med en måling. Så kunne vi måske lige måle mine mg18'ere efter i samme omgang?
|
| Til top |
|
| |