Hej Folkens
De sidste par mdr har jeg fuldt med på sidelinien her på forum, og det var egentlig meningen jeg skulle gå i gang med nogle små aktive højtalere her når jeg fik ferie - men pga. et lille skattesmæk på 18000 kr. og en lærlingeløn der er til at skrige af grin over, så må jeg jo gå andre veje. Så jeg har sat mig for at spolere en kammerats projekt, og det er der kommet det her ud af, 2 dages arbejde og en masse forberedelse :).
Først dette, her har vi mine fine tegninger af hvordan wooferen skal se ud - eller stumperne til den, for endte ud med at glemme at tegne hvordan den skal se ud samlet. :P
http://www.megaupload.com/dk/?d=G3YVJ14V
EDIT: Fik lige tegningerne uploadet som billeder i stedet :)

Hvis nogen, eller bare een her inde forstår den, så vil jeg selv definere det som en succes :D. (jeg forstår den så os - så vi bruger den nu alligevel)
Men ja, vi kom i gang med at hente træ - fra silvan, som vi vil sige mange tak til, for lån af deres så udemærkede kundevogn, var det ikke for dem havde vi aldrig fået slæbt alt det forbandede mdf hjem :P.

Men vi skulle jo i gang :).
Og eftersom vi lokkede Den Rare Mand i Silvan til at skære alle stykker ud for os, så skulle vi egentlig bare skære hele l**tet i smig - ikke så mange dikkedarer. Troede vi.
For ingen af os har lejet med træ siden sløjd i folkeskolen, så vi var begge en kende rustne, derfor gik vi på det med krum hals, og konstruerede en kile som vi skullesætte stiksaven på - således at vi kunne skære i smig.

TADAA! :D Så skulle den bare ligge oven på træet, ud til kanten og vi kunne skære i smig ! ... GENIALT!
Men det gik så op for os, at vi bare kunne løsne bundpladen på stiksaven, og så gik det hele bare alligevel... tsk tsk :P

Og det her var så det vi fik ud af det, alle 4 sider pænt stillet op og slebet.

Det var meget hårdt at slibe... åbenbart, og selv rystepudsere skal på tønden engang imellem....

Ah .... ja, selvfølgelig, intet projekt uden et billede af arbejdsbordet :D

Døren er venligst udlånt af de polakker der bor ovenpå, håber ikke de kommer til at savne den imens projektet skrider frem :D...
Nå ja, Grejerne, folk er jo nok en anelse interesserede i at se grejerne :).
Så her kommer de :).

En ds 4.0 hvis nogen skulle være i tvivl :)

Her har vi så den ene peerles sls 10" og porten på... hmm, har lige umiddelbart glemt målene, men damn det er dælme større end en faldstamme. :P
Nå, men back to business, jeg har som sagt sjældent holdt en stiksav i mine hænder, så igen, så måtte jeg lige øve mig i at skære i cirkel da vi jo skulle have skåret ud til refleks og drivere :D

Tadaa, jeg er sq ret stolt, det gik jo meget godt.
Så nu kommer svendeprøven :).

TIGHT fit :D

Det ser jo brandhamrende godt ud :).
Og ja, lige en tilføjelse til jer der stadig læser med :). Dette er en tråd hvor vi viser frem at vi faktisk godt kan få noget gjort, selvom det sjældent sker :O).

Lidt rystet... den ser godt nok stor ud :)

Det er ikke mig... :P

Og igen tak til silvan :).
Der kommer mere når vi kommer videre, i dag skal vi bore huller og skære top pladen ud, og hvis vi er rigtig gode, så sidder alle sidepladerne på toppladen i aften. :).