| Forfatter |
|
sgun Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
jeg har besluttet mig at bygge 3 små subs med peerless sls 8" enheder... jeg havde tænkt mig at smide en reckhorn f1 mellem hver sub og så til pre out på forstærkeren.
meningen er at de skal supplere mine decor 7 fra frequence, som mangler en del bund...
forstærkeren er en h/k avr 335, og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den har kraft nok til at trække dem?
inde på tymphany´s hjemmeside er der anbefalet et 25L lukket kabinet, men er det nu også det rigtige foreslag?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det er smartere at bygge en forstærker til hver med et potmeter tid at skrue op og ned? Bare en tanke, du kan jo styre delefrekvensen på receiveren.
OT: Hvordan lyder de dér decor 7 egentlig? (hvad kan de sammenlignes med?) Overvejer lidt et sæt til tv'et i soveværelset, vil de kunne gøre det anstændigt? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få ganske billige plateamps hvor alle justeringsmuligheder findes. Husk du skal have en forstærker per sub. prøv www.hoejttalerbutikken.dk
Et spm. Hvor tre separate subs?
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke en reckhorn A-401 subamp, koster små 229EUR og kan en del mere end de fleste plateamps
Den burde kunne drive alle 3 subs i paralel/mono hvilket giver oveni lidt gratis følsomhed i forhold til seperate subamps
|
| Til top |
|
| |
bsfp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg går ud fra du havde tænkt at bruge dem som 3 seperate subs til left right center. Det med en lille sub til centerkanalen har jeg prøvet uden held. Da der er en masse energi i centerkanalen, kunne den lille sub (2 * 6,5") ikke rigtig give det rigtige punch. Vælg hellere en eller 2 større subs og stil centerkanalen til small. Jeg bruger 2 stk subs med 12" enheder.
Peter
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
DeCor vil kunne gå dybere med en slave mere. Slavesystemet er afstemt for dybt, som det kan ses på impedanskurven. En slave mere vil løfte Fb så slaverne også får noget at lave. UdAfBoxen laver slaven ikke ret meget. Men de skal supleres af en sub ligemeget hvad.
Rå målinger til DeCor kan hentes her : http://www.speakerbuilder.dk/doc/articles/DeCor_Mess.zip
Her kan impedansen ses, for den originale DeCor. Her kan tuningen af slaven ses ved ca 35Hz, hvor højttaleren ruller af noget længere oppe.

|
| Til top |
|
| |
sgun Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for jeres input.
Ja meningen var en sub til hver kanal i fronten... men da min forstærker ikke har kraft nok falder hele ideen til jorden, da det skulle være på lavbudget.. havde forstærkeren haft krafter nok havde jeg kunne lave en sub til lige under 1000kr, men prisen stiger jo en del hvis der skal en effekt på hver kanal..
med hensyn til hvordan decor systemet lyder... tja syntes da det var en klar forbedring i forhold til mine gamle B&W dm 303... men har ikke rigtig andre at sammenligne med..
de gør skam jobbet helt fint, men mangler sku en del bund.. og hvis jeg havde haft plads til hd serien var den da også kommet ind i stedet.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror måske du har misforstået hvad de reckhorn skal bruges til. De skal anvendes sammen med en effektforstærker. Du kan ikke bruge en forstærker og tre reckhorn.
Jeg har købt en ældre panasonic SA-XR50 til 400 kr. Den anvender jeg som ren effektforstærker sammen med et elektronisk delefilter. Du kan også bruge reckhorn til en sådan løsning. Du har på denne måde 6 meget billige forstærkere som tilmed har rigeligt med kræfter til 8" enheder.
|
| Til top |
|
| |