Hej LasseWolesen!
Skal hjælpe så godt jeg kan ;)
1) Kan jeg sætte begge skræme til samme media center?Nu ved jeg ikke hvor langt der er fra det ene til det andet værelse, men så længe det er inden for rimelighedens grænser skulle det nok være muligt. Jeg skulle mene at du bare kan bruge en HDMI switch og et langt kabel af rimelig kvalitet.
Alternativt kan du bruge en HDMI splitter - det er nok noget lettere!
Lige et hurtigt eksempel, aner ikke noget om den, bare for at vise hvad jeg mener:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_split ter/hdmi_splitter_1_til_2_665_da.html
Media center:1) LydløsJa - det er bestemt muligt at bygge et ret lydløst media center til de penge.
Du skal dog overveje:
Hvor stort må kabinettet være? Ja større det er, jo mere luft osv. er der også.
Vil du køre 100 % passiv køling, eller er det okay med noget meget silent køling (120 mm blæser med en fanmate/modstand på f.eks.)
2) 2 stk tv-tunereAngående TV-tuner kort er det rimelig simpelt, Hauppage laver nogle ret gode tuner kort det understøttes af mere eller mindre alle mediacentre (software), og der fås også standard kort til en 700 kr med 2 tunere.
3) Godt output til skærmenWell, HDMI er nu en gang HDMI, og du vil nok ikke opleve nogen forbedrinig i billedkvaliteten ved at have et vildt grafikkort - dvs. du kan i princippet lige så godt finde et motherboard med onboard HDMI..
Når det er sagt skal du dog lige overveje hvad computeren skal bruges til? Måske det ville være praktisk med et mindre grafikkort hvis den skal trække lidt, evt små spil?
Jeg hjælper gerne med forslag til valg af hardware osv, men vil gerne lige have specificeret mere præcist hvad du ønsker af størrelse og køling.
/Dennis Frie
P.s. Hol er også en god mulighed - er selv ret aktiv derinde