Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
Delaney -> Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg mener..... Jeg søger lidt inspiration til at komme videre.
Tanken var at et eller andet sted der ude måtte der være nogen der havde "kittet" enten en Dac med volumen eller bygget stumperne sammen på en letfattelig måde.
Det i link 1 ser spændende ud - men er så vidt jeg kan forstå i test mode.
Dantimax ser også rimeligt ud.
MVH
Morten
|
|
|
Jeg har faktisk lige lavet noget ala du ønsker. Jeg havde netop købte en rørforstærker, og havde ikke flere penge til - slet ikke til forforstærker og ny DAC m.m. Så jeg købte brugt en en (opgraderet) Cambridge Audio Dac3 (de kan fås for ca. 1000 kr), samt den passive preamp fra Dantimax. (DAC'en er til at drive en squeezebox).
Mit problem var, at rørforstærkeren havde temmelig lav WAF (sammenlignet med mit gamle pæne 3x Marantz-enheder forstærker, CD, tuner). Så jeg fik den SINDSYGE ide, at bygge en forforstærker+DAC ind i kabinettet fra min forholdsvis billige Marantz-forstærker - og så smidde rørforstærkeren i kælderen, eller ind ved siden af. Samtidig satte Sølv-besættelsen ind, så jeg købte 1m dyrt, dyrt sølvkabel, sølvloddetin og massive sølvstik. etc. etc.
Efter denne hjerneblødning - udførte jeg projektet! Da vi ikke havde noget anlæg i perioden, kostede det en DEL tænderskæren. Samtidig var det mit første selvbyg i 20 år, så jeg lavede en par fejl undervejs - med om-lodninger til følge. Jeg kan beskrive det lidet æstetiske projekt nærmere, med et par billeder, hvis du ønsker.
Peter
|