Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Idder til DIY preamp/converter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 12 August 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Nogen der ligger inde med links til en Pre/converter kombo, gerne samlet, gerne let at realisere.

MVH Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

http://www.groundsound.com/dcn28dav.html

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 August 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du med pre/converter? Er det en normal passiv forforstærker? I såfald vil jeg anbefale Dantimax. Jeg har selv bygget mig en Remote3.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 12 August 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Delaney -> Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg mener..... Jeg søger lidt inspiration til at komme videre.

Tanken var at et eller andet sted der ude måtte der være nogen der havde "kittet" enten en Dac med volumen eller bygget stumperne sammen på en letfattelig måde.

Det i link 1 ser spændende ud - men er så vidt jeg kan forstå i test mode.

Dantimax ser også rimeligt ud.

MVH

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

pedefede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Delaney -> Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg mener..... Jeg søger lidt inspiration til at komme videre.

Tanken var at et eller andet sted der ude måtte der være nogen der havde "kittet" enten en Dac med volumen eller bygget stumperne sammen på en letfattelig måde.

Det i link 1 ser spændende ud - men er så vidt jeg kan forstå i test mode.

Dantimax ser også rimeligt ud.

MVH

Morten

Jeg har faktisk lige lavet noget ala du ønsker. Jeg havde netop købte en rørforstærker, og havde ikke flere penge til - slet ikke til forforstærker og ny DAC m.m. Så jeg købte brugt en en (opgraderet) Cambridge Audio Dac3 (de kan fås for ca. 1000 kr), samt den passive preamp fra Dantimax. (DAC'en er til at drive en squeezebox).

Mit problem var, at rørforstærkeren havde temmelig lav WAF (sammenlignet med mit gamle pæne 3x Marantz-enheder forstærker, CD, tuner). Så jeg fik den SINDSYGE ide, at bygge en forforstærker+DAC ind i kabinettet fra min forholdsvis billige Marantz-forstærker - og så smidde rørforstærkeren i kælderen, eller ind ved siden af. Samtidig satte Sølv-besættelsen ind, så jeg købte 1m dyrt, dyrt sølvkabel, sølvloddetin og massive sølvstik. etc. etc.

Efter denne hjerneblødning - udførte jeg projektet! Da vi ikke havde noget anlæg i perioden, kostede det en DEL tænderskæren. Samtidig var det mit første selvbyg i 20 år, så jeg lavede en par fejl undervejs - med om-lodninger til følge. Jeg kan beskrive det lidet æstetiske projekt nærmere, med et par billeder, hvis du ønsker.

Peter

Til top Vis pedefede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pedefede

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes