Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter...
Jeg ville ønske at I havde ret, men både teori og praksis forteller at lederen og isolator påvirker et elektrisk signal.
Uden at være kvalficeret til at beskrive det i dybden, så kan i hvert fald enhver høre en tydelig forskel på at udskifte et strømkabel til forstærkeren fra tynd standard til sold-core 1.5 eller 2.5 mm2 installationskabel.
Og vælger man en ellers identisk leder, men med skærm, ændres lyden noget...
Mange producenter af forstærkere bruger tid og penge på at finde sikringer som forringer gengivelsen mindst. F.eks. Electrocompaniet, Nelson Pass, etc. Og forsøg med at bypasse sikringer i signalkilder som DVD og D/A-konverter høres umiddelbart som en lidt renere diskant og større, lidt tydeligere lydbillede.
Prøv f.eks. også at (forsigtigt!) fjerne plastikken på alle kondensatorerne i et apparat, og med en lille pensel påfør koldpresset linolie, (antistatisk effekt, visstnok), så får man hver gang et saligt smil på når man lytter igen. Vær ikke bange for kortslutning, olien er ikke strømførende i praksis.
Jeg dyrker ikke woo-doo, og kan meget godt forstå Jeres skepsis, men må anerkende hvad mine ører tydeligt forteller.
Hilsen Helge
|