Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 04:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Det ta’r kun 5 minutter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
emanon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen

Jeg er studerende på Aalborg Universitet, og som 2. semester-projekt vil min gruppe og jeg konstruerer en 3-vejs højttaler.

Inden vi/jeg går igang ville vi dog gerne vide, hvad de fleste mennesker kræver af en højttaler. Derfor vil vi være taknemmelig, hvis der er nogen der gider at bruge 5 min på at udfylde dette spørgeskema: http://www.but.auc.dk/~nfo03/skema.php

Hvis der er nogle der er interesserede, skal jeg nok rapportere tilbage - Både hvad angår resultaterne, men selvfølgelig også når højttaleren bliver færdig.

Samme emne er oprettet under 'Højttalere'. Håber det er iorden

Til top Vis emanon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emanon

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej! Lyder om et spændende projekt ! Og fint at i kan bruge det som en del af jeres uddannelse . Har udfyldt skemaet - problemeter selvfølgelig at man er nødt til at forenkle tingene i et spørgeskema, men det er der desværre ikke noget at gøre ved.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Spørgeskema via computer og automatisk registering af dataene, det må fandme være super at slippe for først at rende rundt og uddele papir spørgeskemaer og herefter selv side med 100vis af papire og skulle indtaste alle svarene.

Kender ikke så meget til måde dataene bliver indsammlet i det her tilfælde har i en server til at stå som svarene bliver sendt til eller noget email? Kunne om muligt godt tænke mig selv at kunne lave et spørgeskema på en lign. måde. Vil jeg nok helt klart overveje til næste gang, vi skal have noget projekt.

Glæder mig til at høre mere om projektet.

Kommer højtaleren så såvidt muligt til at passe på gennem snits svaret eller?

(kunne forestille mig økonomiske problemer, hvis flertallet havde valgt over 15001 pr. stk)

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

rar ide som projekt

Vil skyde på, at inputsne bliver samlet i en database som de så kan få nogle dataopstilninger ud fra :)

emanon
I det her tilfæde er det rart, at man kommer tilbage til der, hvor man kom fra (linket), men ikke god skik at holde styr på hvor folk kommer fra, og slet ikke hvor de tager hen (faktisk ulovligt hvis man gemmer dataene) 

Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en stemme mere...

Men jeg regner da så sandelig med at vi får et færdigt spørgeskema hvori man kan se hvad der er blevet stemt

Vil hermed opfordre ALLE til at lægge vejen forbi, der er kun 8 spørgsmål og de tager vel cirka 45 sek at udfylde...

Til top Vis Mirro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirro Besøg Mirro's Websted

emanon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

-> mollecon:

Ja, det er kewl nok at bruge det som en del af uddannelsen, men jeg glæder mig nu alligevel til at det kun handler om teknikken

-> omegasteffy:

Jep, det er helt fint at være doven, når det er det smarteste. Indtil videre bliver svarene gemt i en textfil (men det er jo nærmest også bare en simpel database). Mht. server, så får hver gruppe på AUC/AAU tildelt eget /home-dir på webserveren, så det kan ikke være lettere.

Ja, højttaleren (vi bygger sandsynligvis kun én) vil svare nogenlunde til resultaterne fra spørgeskemaet. Dog skal det nævnes at det bliver en 3-vejs med aktivt filter. Det bliver sikkert også en gulvhøjttaler. Grunden til at vi vælger et aktivt filter er så'n set bare, at vi vil arbejde med operationsforstærkere.... og nå jo, jeg håber squ ikke det bliver over 15000kr, det vil uni nok ikke bevillige  

-> Morten Nielsen:

Hehe... bare rolig. Skumle planer bliver kun udført i fritiden . Der bliver naturligvis genereret en cookie på svarerens maskine, men den kan man jo bare slette (så kan man også svare mere end én gang).

-> Mirro:

Tak skal du ha'. Jeg skal nok vende tilbage når vi engang har fået lavet statistik på dataene, og om ikke andet lægger vi en pdf-fil af den endelige rapport ud på nettet.

Til alle:

Det er jo heller ikke utænkeligt at jeg vender tilbage med andre spørgsmål vedr. konstruktionen. For selvom jeg er på vej til at blive elektronikingeniør, har jeg ingen erfarring mht. materialevalg og det er jo mindst ligeså vigtigt som design af delefilter og valg af enheder!

Endnu engang, tak for responsen!

/out

Til top Vis emanon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emanon

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hej

kanon sjov ide der med at bygge sin egen højtaler.

hvorfor lige en tre-vejs hvad med to vejs eller 2 1/2 vejs højtalere. tror ikke i kommer helt uden og også at tænke i design. Ved godt der sikkert ikke er en masse piger på sitet, men mange fyre må ofte krybe til korset når de skal investere og kæresten kigger dem over skulderen

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes