| Forfatter |
|
zmilet Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa med jer alle.
Jeg står og skal have trukket kabel i nogle vægge, så jeg kan få signalkilde fra anlæg i stuen til anden anlæg andet steds i huset, dette havde jeg tænkt mig at gøre via optisk kabel, idet at det skulle være det bedste over længere afstande end coax-kabel. Mit problem er jo så at de kabler man kan købe, ikke er i de længder jeg skal bruge, så derfor søger jeg nogle steder eller links, hvor man kan købe det som saml selv, hvis det da er muligt.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke set det som saml selv kit .. hvilken længde skal du da bruge ? Har set dem helt op i 30 og 50 meters længder .. og ved ikke rigtigt om jeg selv ville gå højere end det.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zmilet Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg synes heller ikke jeg kan finde noget, har googlet som en sindsyg, men ak nej.
Længden jeg skal bruge ved jeg ikke helt præcis, men ikke over 30 meter. Det er bare det at hvis det f.eks var 12 meter jeg skal bruge, og så skal købe et på 15 meter, ja så skal jeg have 3 meter til at ligge inde i røret inde i væggen, og det vil være lidt træls når jeg også skal have andre kabler deri på samme tid.
|
| Til top |
|
| |
zmilet Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Serritslev.
Dette var da noget jeg kunne bruge, det lyder da til at kunne blive løsningen. Havde tænkt mig at lave stik ud, ligesom en stikkontakt, så jeg kunne forbinde min signalkilde til væggen, og så videre gennem væggen til andet rum, så med det som du siger, er løsningen nok at hyre en elektriker til at trække disse kabler, men kunne nu være fedt nok hvis man kunne selv med lidt snilde.
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zmilet Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Serritzlev, det vil jeg prøve at kigge nærmere på, takker for for svar og input.
|
| Til top |
|
| |