Hejsa,
Da jeg er flyttet i en ny lejlighed med ret begrænset plads til lyd, bliver jeg nødt til at tænke i nye baner, hvad angår anlæg.
Jeg regner med, inden for den nærmeste fremtid, at udskifte hele mit nuværende surroundanlæg med et par AVI ADM9,1 og
en sub baseret på 2 X LAT 500 og en Hypex DS 4.0.
Basserne har jeg haft i et stykke tid, og de sidder pt i hvert deres kabinet med hver deres Hypex forstærker. I den nye
lejlighed bliver begge enheder bygget i èt helt fladt kabinet og lagt under sofaen. Regner med at den ene Hypex forstærker
er stærk nok til at trække begge enheder.
I dag styrer jeg bassen med min Pioneer receivers indbyggede auto EQ. Det er naturligvis ikke perfekt, men LANGT bedre
end ingenting. AVI'erne har sub udgang, og Hypex-forstærkeren har kun en et-bånds manuel EQ, så jeg frygter lidt, at
bassen kommer ud af kontrol.
Jeg har derfor ledt efter eksterne EQ løsninger, der kan sidde imellem AVI'ernes sub-udgang og Hypex forstærkeren.
Indtil videre har jeg fundet:
KRK ERGO Den skulle bygge på Lyngdorfs Room Perfect teknologi,
hvilket jeg har været
ret imponeret over de gange, jeg har hørt det.
Pris: ca. 5400 kr.
Lyngdorfs egen løsning
Pris: 13000 kr
Behringer DEQ2496
Pris ca. 2100 kr
Behringeren er selvfølgelig fristende pga. prisen, men er det en lige så god løsning som de andre?
Er der andre løsninger, jeg bør tage et kig på?
Jeg er klar over, at en ren PC baseret løsning er langt mere fuldkommen, hvad angår EQ, men en sådan løsning er
udelukket, da jeg ikke vil have en PC tændt hver gang jeg skal høre musik.