Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Frequence Master (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle..

Er der nogen som har hørt Frequence Master, og vil fortælle lidt om oplevelsen?

http://www.frequence-shop.dk/product_info.php?cPath=58&p roducts_id=639

Go' søndag..

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg følger lige med her
Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt Master. Faktisk er det demoudgaverne fra Frequence jeg fik mulighed for at købe. Det sidste de gjorde inden de solgte sættet til mig, var at eksperimentere lidt videre med delefilteret, udfra erfaringerne med med PCA M6 (Dyre og fede med Illuminatorenheder!).

Resultatet blev et 3. Ordens filter til diskanten, og et 2. Ordens til bassen. Jeg har aldrig hørt dem med det oprindelige filter, men efter sigende skulle især rumgengivelsen være bedre med det nye (den er i hvert fald go!) I øvrigt FEDE sager som filteret består af (se også billedet på deres hjemmeside  http://www.frequence.dk/sites/master-tech-specs.htm ).

Hvordan de spiller?. Dejligt rum, og ellers karakteriseret ved at der ikke er noget der tiltrækker sig opmærksomhed – alt hænger forbilledligt sammen. Bassen går pænt dybt (jeg fatter stadig ikke hvad man kan med en 6½-7 tommer enhed nu om stunder). Dejlige stemmer, og en diskant der er dejlig detaljeret, men – hmmm, hvad skal man kalde den – sober?, tør? – jeg så engang een klage over at Scanspeak 2905/970000 diskanten (som der sad i min forrige højttaler) havde for travlt med at gøre opmærksom på hvor god den var – og efter at have hørt på D3004/660000 i Master’en, forstår jeg godt hvad han mener, og må nok efterhånden gi ham ret.  D3004 er ikke helt så klingende, men der er flere detaljer – og ting klinger længere ud.  Jeg har for nyligt haft fornøjelsen af at genhøre mine forrige højttalere (DLS u66), og da syntes jeg faktisk at diskanten var lidt irriterende – sjovt – jeg elskede den da jeg havde dem!  Hvad der er enhed, og hvad der er delefilter og kabinet skal jeg i øvrigt ikke ku sige.

Hmm, hvad skal man ellers sige – generelt vil jeg sige en stram og præcis lyd, uden at vi på nogen måde er ovre i klinisk monitor. Jeg spiller primært fra en gammel Micromega Stage 5, via en kineserrørslæde, og det lyder sgu godt. Inden jeg købte dem, lyttede jeg på dem ude ved Frequence, på en 100w Music Hall – her var der måske ikke helt den ”atmosfære” som os rørfrelste holder så meget af, men til gengæld mere kontrol og hook i bassen, og med 100w i ryggen spiller de HØJT, i øvrigt uden at ændre lyd eller tabe overblikket.

De skal ha de varmeste anbefalinger fra mig – selv på brugtmarkedet tror jeg man får svært ved at finde et match til prisen.

Hvis man går med byggeplaner, og gider køre til østjylland (Århusegnen), er man velkommen til at kigge forbi til et lyt – der er kaffe på senseo’en, og måske jeg trækker en flaske rødvin op :-)

Har det interesse, så smid lige en PM – jeg gider ikke lige lægge adresse eller tlf ud på nettet..

I øvrigt: Jeg har altid fået super service fra Frequence – de er yderst behagelige at have med at gøre.  

Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes