Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
Hej - er der nogen der kender denne soft dome diskant ? Jeg har fået et nyt sæt (næsten) gratis, og synes da lige de skulle kastes i en kasse af en art, evt matches med et ældre sæt SS SD4585 - pros and/or cons ?
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
Hej Mads
Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at benytte denne diskant, men jeg har hørt en 2-vejs konstruktion som en af mine bekendte byggede, med DT-105 som top, og en SPH-170 som bund.
Jeg syntes alt i alt at DT-105'ern gjorde et fornuftigt job, men den imponerede ikke, jeg syntes personligt den virker lidt tam/afrundet i den øverste top, men til prisen(179,-kr.) er det nok svært at finde noget der spiller meget bedre.
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
D260 er ikke ringe, men det er da rigtigt at der findes nogle bedre diskanter end denne. D260 er et kompromis mellem lyd og holdbarhed/belastbarhed, hvor der er brugt olie til dæmpning og til køling af spolen. Jeg bruger selv D260 i en af mine hjemmebyg konstruktioner, og er i grunden godt tilfreds med denne diskant, selv om jeg jo nok må sande at 9300'en er bedre. D260 spiller pænt og afrundet, uden at være tam og kedelig.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum