Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 45
Sendt: 03 April 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
Jeg har på et tidspunkt bygget en af DAT aktive subwoofere, men nu vil jeg gerne ha lavet kabinettet om således at selve højtaleren kan gemmes under trappen og så via et (eller flere) refleksrør sende lyden ind i stuen. WAF på det nuværende kabinet er urimelig lav så hvis der skal subbas er det her løsningen. Er der nogen der har gode ideer eller har prøvet noget lign.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Søren korsgaard
Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
Sendt: 04 April 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
Søren Korsgaard skrev:
Jeg har på et tidspunkt bygget en af DAT aktive subwoofere, men nu vil jeg gerne ha lavet kabinettet om således at selve højtaleren kan gemmes under trappen og så via et (eller flere) refleksrør sende lyden ind i stuen. WAF på det nuværende kabinet er urimelig lav så hvis der skal subbas er det her løsningen. Er der nogen der har gode ideer eller har prøvet noget lign. På forhånd tak Med venlig hilsen Søren korsgaard
JEg sidder med et billede fra en koncert med de der to der tamper løs på alt muligt ...... især der hvor de tamper løs på nogle store plasticrør - det lyder rineligt sjovt ...
forestil dig nu en membran for enden af røret istedet ;)
JEg tror ikke det er noget at sigte efter efter
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 45
Sendt: 04 April 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
Hej Jan nu kender jeg godt Safri Duos wavin instrument og jeg havde nok heller ikke forestillet mig helt det samme og refleksrørek kommer jo max ca 25 cm ud af kabinettet måske skal der flere rør til. Ellers må jeg jo montere enheden på selve væggen og så lave kabinettet bagpå .
Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
Sendt: 04 April 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
Søren Korsgaard skrev:
Hej Jan nu kender jeg godt Safri Duos wavin instrument og jeg havde nok heller ikke forestillet mig helt det samme og refleksrørek kommer jo max ca 25 cm ud af kabinettet måske skal der flere rør til. Ellers må jeg jo montere enheden på selve væggen og så lave kabinettet bagpå .
Nåeh ja - Safri Duo - det hedder de jo - og laver sågu herlig musik .....
et 25cm refleksrør er noget langt i min verden ... Din tanke om at lave enheden i selve væggen lyder mere rigtig.
og jeg vil slet ikke fortælle om et par hedengangne B139'ere der blæste membranerne ud, fordi fruen absolut skulle smække med døren til kosteskabet.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum