Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Festivalsanlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MarkHS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hej, det er første indlæg herinde så er ikke ligefrem en haj til det her, men here it goes

Vi er nogle gutter som skal på festival og vi skal lave et anlæg med tilslutning til IPod. Mht. elektronik så er vi alle gymnasieelever og det siger jo lidt om vores kompetencer indenfor det område, men jeg har prøvet at sætte mig ind i det ved at kigge rundt på diverse forums. Jeg er så kommet frem til følgende spørgsmål:

1. Vi havde tænkt os at lave en kasse til hele monstrummet, men skal det være MDF-plade eller krydsfiner. Er begge vandtætte og "festivals-venlige", desuden hvor stor skal kassen være for jeg syntes at folks kassestørrelser varierer ret meget, betyder det noget?

2. Jeg havde kig på disse højtalere http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=5140&pk=1&prod ukt=Bull_Audio_TRI6090_-_6x9%22_H%F8jttaler , er det ik nogenlunde det man skal have fat i?

3. mht. forstærker kontra bilradio/HU så ved jeg ik rigtig hvad er bedst? Jeg har kigget rundt og mange snakker om en klasse D forstærker som er meget mere energibesparende men kan ikk finde nogen forstærker som er "komplet samlet" kun nogle sider med moduler såsom denne http://www.cadaudio.dk/cadpwmmoduler.htm hvor der bliver anbefalet modulet CAD D2100. Jeg har skrevet ind til dem om de evt kunne lave forstærkeren for os så vi slipper for at lodde og alt muligt teknisk vi ik fatter noget af, men hele anlægget skal helst holdes under 2 k kr, så det skal ik blive alt for pebret. Hvis det nu ik kan lade sig gøre med hele det der klasse D show så tænkte jeg på at købe en HU som denne: http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=534224 er det godt?

4. Bilbatterier skulle stå for selve strømforsyningen og jeg fandt et tilbud på 60 AH batterier i Harald Nyborg til 350 kr. og vi tænkte vi ville købe to af disse. Prøvede ellers at skaffe nogle brugte men det var ik helt nemt. Nogen der muligvis har et alternativ til dette?

På forhånd mange tak for hjælpen! ;)

Til top Vis MarkHS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MarkHS

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

hej og velkommen til forummet.

jeg byggede mig også et festival anlæg i år, men jeg valgte den lette løsning:

en færdig box fra thansen til 300 kr.

jeg havde så en lille klasse-T forstærker liggende og købte så to små 12v batterier på hhv 7 og 9 ampere timer.

min lille trends forstærker svarer til det kit man kan købe på 41hz.com, som hedder amp6-basic. det er en meget lille og strømbesparende, men dog ret effektiv forstærker. man skal dog selv lodde sættet.

mit anlæg holdt hele festivalen igennem med det ene batteri på 9Ah, men vi spillede også offest ved moderat volume.

lidt billeder:

mit anlæg spiller dog begrænset, hvis man bruger en ipod købt i eu. men med en amerikansk ipod eller en almindelig iphone spiller anlægget ret højt.

god byggelyst.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

du kan i øvrigt med fordel bruge søgefunktionen her og søge på roskilde eller festival anlæg. jeg lod mig inspirere af en, der kalder sit anlæg svinet, som du også kan søge på.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

MarkHS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

tak for svaret :)... irriterende med alt det der lodning... haha... tror i hvert fald at kassen vil vi selv lave fordi vi vil male på den osv, hvis der er nogen der ku kommentere på de ting jeg har fundet sige godt/skidt ville det også være en nice hjælp.
Til top Vis MarkHS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MarkHS

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

det kan nok ikke betale sig at bygge selv

dette monster sendes for 8 euro fra tyskland

http://www.thomann.de/dk/alesis_transactive_mobile.htm

og det kan spille højt meget længe

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes