Forfatter |
|
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pt bruger jeg TMC yellow label som signal kabel. De er fortrinlige men har lyst til at prøve at lave mine egne interconnect kabler med udgangspunkt i Eichmann' Silver bullet. Jeg havde først tænk på at lave selve kablet selv men tænker lidt på om det ikke er bedre at købe noget kabel i meter vare og så selv lodde herlighederne sammen.
Jeg kan ikke finde ud af om det er bedst at bruge et kabel med skærm eller uden.
Det vil være fedt at noget input vedrørende et kabel der passer til "Eichmann Silver bullet"
Er der muligt at krympe terminalen (altså klemme) omkring lederen på Eichmann Silver bullet inden man lodder lederen fast eller vil terminalen knække?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt de billigere Bullet før, og der er på nogen punkter en fordel ved de mindre gods som signalet skal igennem, men synes plasten er for sart især til lodning, og hvis der er meget skærm der skal loddes på den tynde stelpin så skal man være varsom, men det kan lade sig gøre hvis man smider dem i et hun phonostik, så varmen har mere gods at boltre sig på..
Stikkene er ikk lavet til krympning, og ville selv til hver en tid foretrække en god lodning..
2. problem er den lille skrue der skal holde kablet fast, stikkene diktere rimelig tykke kabler, da tynde kabler ikke rigtig bliver holdt godt fast, men afslutning med krympeflex bør overvejes under alle omstændigheder for en sikkerheds skyld..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 26 April 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er ikke imponeret over de stik kan jeg høre  Godt fif med montere stikket på et hun rca stik for at aflede varme, det skal jeg huske. Angående krympning mente jeg ikke at man kun skulle krympe lederen fast, men klemme terminalen rundt om lederen inden man lodder for at sikre den bedst mulige forbindelse imellem leder og stik. Har kigget lidt og fundet disse signal kabler. Vil de egne sig til disse stik? http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/18-vdh-d-502-hyb rid-signalkabel/
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
Du er ikke imponeret over de stik kan jeg høre Godt fif med montere stikket på et hun rca stik for at aflede varme, det skal jeg huske. Angående krympning mente jeg ikke at man kun skulle krympe lederen fast, men klemme terminalen rundt om lederen inden man lodder for at sikre den bedst mulige forbindelse imellem leder og stik.
Har kigget lidt og fundet disse signal kabler. Vil de egne sig til disse stik? http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/18-vdh-d-502-hyb rid-signalkabel/
|
|
|
Selve ide'en er ok, men resten af konstruktionen i plast virker for daller... Der er ikk meget metal at krympe med, og jeg ville fortsat fortrække en lodning.. Kablet du vælger bør være mindst 6mm i dia, mindre kabler selv 6mm holdes ikke særlig godt i spænd af en enkelt skrue... VDH kablet er kun 4mm tykt og vil ikke få klaus i det kæmpe hul der er i Bullet'ens krave.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk andledes, vælg det kabel du vil prøve os så finde et passende stik  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil være virkelig alternativ lav selv Eickman stik i træ og sølv. Det er ikke så svært.
Hilsen Ole
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden.
Jeg har selv lige loddet Eichmann kobber stik på mit vdh D-502 hybrid.
Det går nemt nok at lodde på, men man skal godt nok huske at være forsigtig bagefter, for den lille skrue er ubrugelig med dette kabel. Jeg har
aflastet kablet efter det er sat i anlægget, så kablet ikke trækker i stikket.
Lydmæssigt er stikkene rigtig gode, synes jeg, men er enig i betragtningerne omkring plasten og lodning. Plasten bliver meget hurtigt for varm og
smelter. Det er selvfølgelig også fordi jeg ikke er god nok til at lodde, så det kan sikkert lade sig gøre at lave ordentligt.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt Hifi Cables Lok stik til 75kr stykket, dem synes jeg selv er rimelig fornuftige og virker godt nok til 6mm kabel og kan måske lige holde tyndere af slagsens.. Men nu har tråd starter jo indehaver af sølv versionen, så hvorfor ikke bare finde et fornuftig kabel til disse, så kan man altid finde ud af monterings processen er let, og og man gider fortsætte med disse stik, hos mig har jeg droppet dem og gået efter nogen andre i samme prisklasse.. Alternativt kunne man bare fylde kraven op med silikone, det holder sku i længden..  - eller gøre diameteren større med flere lag krympeflex ovenpå hinanden indtil man rammer en passende diameter. Hybrid kablet er os med 2 ledere, så enten bruger man det som et pseudo balanceret kabel eller lægger lederne sammen for et større tværsnit..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj FlaskeBent
Jamen jeg har da en glimrende ide, som jeg synes du skal forsøge dig med. Den er så billig, at du kan smide det ud bagefter, såfremt lyden ikke er dig.
I og med du bruger sølv stik, jeg jeg da anbefale dig, at lade din ledere være af sølv også. Eksemplet nedenfor er taget fra et svar, som jeg gav i en anden tråd. Som du kan se er dette kabel uden skærm, og stikkene skal ikke loddes.
Forklaring følger
Til et sæt RCA kabler på 50cm skal bruges:
7ft(2,13m) 99,9% sølv tråd
7ft(2,13m) Oversize(inde diameter på 3,3mm) Teflon slange
4 stk. Furutech FP106 Rhodium RCA stik (Disse undlades, såfremt du ønsker at beholde Eichmann)
Pris:
Sølv og Teflon fra www.Tempoelectric.com med fragt ca. 200kr.
Furutech stik fra www.soundandmagic.dk 795kr.
I alt: ca. 1000kr.
Jeg kører selv med dette DIY setup i balanceret model, og er ovenud tilfreds. Link til min review(side 1,2 og 5):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82334&K W=ts%5Friders&PN=0&TPN=1
Ellers er du velkommen til at kigge forbi til en demo, godt nok som balanceret
Mvh
Thor
__________________ Mit stereo rør gear
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lodde stikket og monter baghuset, gennem sprækken mellem kabel og kabelindgangen i huset, fyld varm lim i stikket, det vil virke som aflastning og dæmpning i stikket på samme tid. En lidt nemmer løsning kunne være at lave en krave af krympeflex med lim som skrugen kan spænde på.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Lodde stikket og monter baghuset, gennem sprækken mellem kabel og kabelindgangen i huset, fyld varm lim i stikket, det vil virke som aflastning og dæmpning i stikket på samme tid. En lidt nemmer løsning kunne være at lave en krave af krympeflex med lim som skrugen kan spænde på. |
|
|
En varm lims pistol var smart at nævne, og laver man lodningerne pænt og skynder sig under størkningen med at montere kraven, så vil det være en god løsning, med silikone har man lidt mere tid til at fumle tingene på plads.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|