Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: XLR stik... hvilke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej H4A brugere,

Jeg skal til at lave nogle DIY XLR kabler, og skal selvfølgelig i den forbindelse bruge nogle gode XLR stik (både han og hun). Er
der noget som kan anbefales? Hvis du har et link så indsæt det gerne

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hvis kablet max er 9mm tyk, så ligger min varmeste anbefaling hos Furutech FP 701 & 702.

Jeg har hørt dem op i mod Neutrik sølv pin & guld pin xlr stik, Furutech stikkene er klart bedere og mer prisen værd

Billigste pris jeg har funder er her http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2&group=37

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

601 og 602 ser godt nok også lækre ud. Er der noget at hente på dem?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Nu findes der 2 typer 601/602 nemlig både CF og FP serien, men du tænker nok på CF

Jeg har selv lige fået omtermineret mine Mundorf kabler fra alm Neutrik til Furutech FP-701/702 og det gav en stor forbedring.

Hvor meget der er at hente fra FP701/702 til 601/602 serien ved jeg ikke, men er selv meget nysgerrig omkring det. Men var sku lidt for nærrig til at smide 3-4K efter dem, bare for at prøve

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Nu findes der 2 typer 601/602 nemlig både CF og FP serien, men du tænker nok på CF

Jeg har selv lige fået omtermineret mine Mundorf kabler fra alm Neutrik til Furutech FP-701/702 og det gav en stor
forbedring.

Hvor meget der er at hente fra FP701/702 til 601/602 serien ved jeg ikke, men er selv meget nysgerrig omkring det. Men
var sku lidt for nærrig til at smide 3-4K efter dem, bare for at prøve

Ok jeg har nemlig også fået anbefalet de almindelige Neutrik, de er sikkert også ganske udemærket specielt til prisen. Jeg har
også haft Supra's stik med i overvejelserne. Nogen der har erfaring med dem og så Furutech?

Generelt for de omtalte XLR stik så har de ikke nogen speciel WOW effekt, hvilket ikke ville være ringe at have med.

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Hej H4A brugere,

Jeg skal til at lave nogle DIY XLR kabler, og skal selvfølgelig i den forbindelse bruge nogle gode XLR stik (både han og hun). Er
der noget som kan anbefales? Hvis du har et link så indsæt det gerne

Halløj du.

Jeg kan på det varmeste anbefale Furutech. Hvis du vil gå all-in, så ville jeg gå efter FP-601,602 Rhodium. Bruger dem selv i mit DIY XLR kabel, og er ovenud tilfreds. De er svine godt lavet, og nemme at have med at gøre som DIY-mand.

Men skal inden længe igang igen med et nyt projekt, og der vil jeg prøve FP-701,702.

Mvh

Thor Jensen

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge dem her, dem bliver du rigtig glad for:

http://www.partsconnexion.com/connectors_xlr_xhadow.html

mvh. M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

De dyre furutech er for hifificeret til min smag, deres 100krs versioner er ikke ret meget ændret i forhold til f.eks Neutriks "pa" versioner, dog skal det siges at tykkere kabler end 6mm ikke rigtig dur i Neutriks xlr stik, uden man modificere selve den indvendige plast krave der holder kablet spændt fast, dog kan meget bløde kabler som f.eks vdh hybrid 102 III godt klemmes i..

Som start kabel ville jeg selv foretrække Neutriks version, og hos mig passede de jo fint prismæssigt med et Mogami kabel der kostede 18kr/m...

Selv VDH bruger dem i deres topkabel, men her snakker vi kabler til 9450kr/m, så de må være deres pris værd hvis de kan bruges her, de koster ned til 25kr-35kr alt efter antal, og op til 60kr i hifi forretninger, men det gør jo ikk stikket bedre..

HFK

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
De dyre furutech er for hifificeret til min smag, deres 100krs versioner er ikke ret meget ændret i forhold til f.eks Neutriks "pa" versioner, dog skal det siges at tykkere kabler end 6mm ikke rigtig dur i Neutriks xlr stik, uden man modificere selve den indvendige plast krave der holder kablet spændt fast, dog kan meget bløde kabler som f.eks vdh hybrid 102 III godt klemmes i..

Som start kabel ville jeg selv foretrække Neutriks version, og hos mig passede de jo fint prismæssigt med et Mogami kabel der kostede 18kr/m...

Selv VDH bruger dem i deres topkabel, men her snakker vi kabler til 9450kr/m, så de må være deres pris værd hvis de kan bruges her, de koster ned til 25kr-35kr alt efter antal, og op til 60kr i hifi forretninger, men det gør jo ikk stikket bedre..

HFK
Furutech er cryogen behandlet, ved ikke om det er det der gør en klar hørbar forbedring over Neutrik.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Furutech er cryogen behandlet, ved ikke om det er det der gør en klar hørbar forbedring over Neutrik.

Mine Phono og XLR kabler fra Silversonic er os lavet af ekstra rent kobber og ingen tilsat legering, og selvfølgelig har det noget at sige i forhold til min Lok stik som er i messing, men lodning og stripning af kablerne er ligeså vigtige.

Hvad Furutech ellers har af smarte afmagnetiseret geil som ingen indvirkning har på materialer som fra start er umagnetiske, gør mig sku skeptisk og hvad de så ellers mener de gør af kvælstof tiltag for deres kabler og stik..

Neutriks XLR versioner er pæne og fornuftige og prisen værd, er Furutechs billigste 200% mere værd..?

Furutechs dele er lavet for nørder, og skam også lækre men jeg gjorde mig den overvejelse og der skal et noget dyrt meter mål til før merprisen bør retfærdiggøres..

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
dan a. skrev:

Mine Phono og XLR kabler fra Silversonic er os lavet af ekstra rent kobber og ingen tilsat legering, og selvfølgelig har det noget at sige i forhold til min Lok stik som er i messing, men lodning og stripning af kablerne er ligeså vigtige.

Hvad Furutech ellers har af smarte afmagnetiseret geil som ingen indvirkning har på materialer som fra start er umagnetiske, gør mig sku skeptisk og hvad de så ellers mener de gør af kvælstof tiltag for deres kabler..

Neutriks XLR versioner er pæne og fornuftige og prisen værd, er Furutechs billigste 200% mere værd..?

Furutechs dele er lavet for nørder, og skam også lækre men jeg gjorde mig den overvejelse og der skal et noget dyrt meter mål til før merprisen bør retfærdiggøres..
Neutrik er uden tvivl et fint stik til pengene, har selv brugt dette stik i en del år til div. diy projekter, typisk koster et Neutrik stik 50-60 kr, Furutech 701/702 koster henholdsvis 89kr og 99 kr, de extra kroner er givet godt ud, Furutech stikket lyder mere naturlig og musiken får lidt extra rygrad. Personlig trode jeg heller ikke der var den store forskæld på de to stik, det var ikke før jeg ved at tilfælde omterminerede et af mine kabler fra Neutrik stik til Furutech stik at jeg opdagede forskælden, så fremover kommer der ikke flere Neutrik stik ind her hos mig.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Imbalance skrev:
dan a. skrev:

Hvad Furutech ellers har af smarte afmagnetiseret geil som ingen indvirkning har på materialer som fra start er umagnetiske, gør mig sku skeptisk og hvad de så ellers mener de gør af kvælstof tiltag for deres kabler..

Neutrik er uden tvivl et fint stik til pengene, har selv brugt dette stik i en del år til div. diy projekter, typisk koster et Neutrik stik 50-60 kr, Furutech 701/702 koster henholdsvis 89kr og 99 kr, de extra kroner er givet godt ud, Furutech stikket lyder mere naturlig og musiken får lidt extra rygrad. Personlig trode jeg heller ikke der var den store forskæld på de to stik, det var ikke før jeg ved at tilfælde omterminerede et af mine kabler fra Neutrik stik til Furutech stik at jeg opdagede forskælden, så fremover kommer der ikke flere Neutrik stik ind her hos mig.

Hos Aage

Det er her de findes til billigere penge, dog ser jeg ligeså mange faldgruber i lodning og andet der gør at man tror eller synes de lydmæssig overgår hinanden, men jeg har tilgode at prøve Furutechs version, men det bunder nok mest i nærrighed..

Men prismæssigt er 701/702 ikke overprissat og for dyre i min optik, dog havde jeg forventet lidt mere i den udvendige udførelse til den pris, men jeg holder mig til Neutriks version, og har os en del liggende som skal bruges først..

Loddeben på Furutechs 700 hun version, hvordan er de lavet i forhold til Neutriks?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
dan a. skrev:
Imbalance skrev:
dan a. skrev:

Hos Aage

Det er her de findes til billigere penge, dog ser jeg ligeså mange faldgruber i lodning og andet der gør at man tror eller synes de lydmæssig overgår hinanden, men jeg har tilgode at prøve Furutechs version, men det bunder nok mest i nærrighed..

Men prismæssigt er 701/702 ikke overprissat og for dyre i min optik, dog havde jeg forventet lidt mere i den udvendige udførelse til den pris, men jeg holder mig til Neutriks version, og har os en del liggende som skal bruges først..

Loddeben på Furutechs 700 hun version, hvordan er de lavet i forhold til Neutriks?
De er næsten identiske, baghuset er lavet i matal på Furutech, Nuetrik er i plast. Selve pindene i stikket er der også lidt forskæld på Furutech har ikke fræst så meget matriale væk til loddeslis, hvilket giver lidt tykker godstykkelse på bagsiden, selve plastmatrialet som holder de enkelte pinde er også lidt anderledes, furutech's tålere mere varme en Neutrik inden plasten bliver blød, hvilket er en fordel hvis man bruger sølv leder og sølv loddetin hvor extra varme er påkrævet.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

De er næsten identiske, baghuset er lavet i matal på Furutech, Nuetrik er i plast. Selve pindene i stikket er der også lidt forskæld på Furutech har ikke fræst så meget matriale væk til loddeslis, hvilket giver lidt tykker godstykkelse på bagsiden, selve plastmatrialet som holder de enkelte pinde er også lidt anderledes, furutech's tålere mere varme en Neutrik inden plasten bliver blød, hvilket er en fordel hvis man bruger sølv leder og sølv loddetin hvor extra varme er påkrævet.

Det er den eneste anke jeg har på Neutriks hunstik er de lidt trælse tynde loddeflig'er, da de snupper meget loddetin hvis man ikk er varsom, hvormod han stikkene naturligt omslutter hullet og derved noget nemmere at dosere tinnet..

Ang varme så er en god tyk loddespids en fordel, samt god gammeldavs blyholdig wbt loddetin, det kan trodsalt stadig fåes..

Jeg har ingen problemer smeltet plast og eller for lidt varme tilførsel, med min digitale monacor lodde station..

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
dan a. skrev:

[/QUOTE]Det er ikke noget der sker tidt for mig, men har oplevet det, bruger dette tråd, ud over 4,7 % sølv så ved jeg ikke hvad der er i.
Beklager fejl plaseringen

Det er den eneste anke jeg har på Neutriks hunstik er de lidt trælse tynde loddeflig'er, da de snupper meget loddetin hvis man ikk er varsom, hvormod han stikkene naturligt omslutter hullet og derved noget nemmere at dosere tinnet..

Ang varme så er en god tyk loddespids en fordel, samt god gammeldays blyholdig wbt loddetin, det kan trodsalt stadig fåes..

Jeg har ingen problemer smeltet plast og eller for lidt varme tilførsel, med min digitale monacor lodde station..

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Mit er med samme sølvindhold indhold og blyholdig og som bekendt nemmere at lodde med, men loddeskillz er nu kun noget man lærer ved at smelte ting og brænde sine naller engang imellem..

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hvis prisen er så lidt på de "hifi bedre" stik, så er det en billig upgrade. Tænk at 200 kr. kan gøre en forskel...og forgyldt
messing som neutrik bruger, er ganske fint, men forgyldt kobber eller andet mere "audio grade" er at fortrække. WBTs gode
bøsninger så kobber så vidt jeg husker. Så jeg tror jeg bestille nogle nye XLR til at erstatte mine ellers udmærkede neutrik.

Cheers

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Hvis prisen er så lidt på de "hifi bedre" stik, så er det en billig upgrade. Tænk at 200 kr. kan gøre en forskel...og forgyldt
messing som neutrik bruger, er ganske fint, men forgyldt kobber eller andet mere "audio grade" er at fortrække. WBTs gode
bøsninger så kobber så vidt jeg husker. Så jeg tror jeg bestille nogle nye XLR til at erstatte mine ellers udmærkede neutrik.

Cheers
de er mig bekendt billigst her og gratis levering.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg har selv lige fået omtermineret mine Mundorf kabler fra alm Neutrik til Furutech FP-701/702 og det gav en stor forbedring.

Hvor meget der er at hente fra FP701/702 til 601/602 serien ved jeg ikke, men er selv meget nysgerrig omkring det. Men var sku lidt for nærrig til at smide 3-4K efter dem, bare for at prøve

Har du evt. mulighed for at tage samme kabel, med forskellige stik på med hjem til Søren den 22. Pierre? Jeg vil virkelig gerne have lov til at opleve at der kan være forskel på XLR-stik

Personligt har jeg efter Dan a.'s forskrift, brugt Neutrik stik. De er solide, fungerer glimrende, og er til at betale.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Pierre skrev:

Har du evt. mulighed for at tage samme kabel, med forskellige stik på med hjem til Søren den 22. Pierre? Jeg vil virkelig gerne have lov til at opleve at der kan være forskel på XLR-stik

Personligt har jeg efter Dan a.'s forskrift, brugt Neutrik stik. De er solide, fungerer glimrende, og er til at betale.
Det var inden vi fik prøvet Furutech, nu er Neutrik dømt yt, ved at Pierre kun har de to sæt mundorf som nu er omtermineret med Furutech.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes