Hej,
Nå, nu har jeg kigget Rubenn og MortenJ's indlæg igennem, og jeg har helt klart fået noget inspiration.
Jeg vil som så mange også lave et roskilde anlæg, og nu vil jeg bare samle mine spørgsmål - og forhåbentligt svar - i én tråd, så andre eventuelt får glæde af en, der er nybegynder.
Jeg har valgt bestilt både en TA2020 og TA2024, så jeg kan sælge den ene og bruge den anden eller bruge begge, hvis jeg bliver glad for at do it myself.
Her er et af mine mange spørgsmål. Begge ovennævnte forstærkere har kun to udgange til højttalere, men jeg ser, at MortenJ og Rubenn slutter minimum to piezo'er og to subwoofere til. Hvordan er det muligt? Er dette meget bedre end to fuldtone højttalere?
Er der nogen her, der vil være behjælpelig med at lave en god
indkøbsliste over de ting, mit anlæg skal bruge?
Mit anlæg skal
være på en trækvogn og behøver ikke at være let. Det skal gerne være
energieffektivt, så jeg ikke skal bruge guld på adskillige dyre
batterier.
UPDATE 9/6-2010:
Nu har jeg valgt at investere i nogle fuldtonehøjttalere med disse specifikationer:
Højttalersæt 3-vejs fuldtoneenhed 8" - 200mm.
Tekniske data: 250W i 4
ohm.
Indbygningsdybde: 130 mm.
SPL: 94 dB.
Frekvensområde:
32-22000 Hz.
30 oz. magnet.
Vægt: 3kg.
De kan ses
herJeg har bestilt både en TA2024 og en TA2020. Jeg har endnu ikke bestemt mig for hvilken amp, jeg vil bruge. Det ser dog ud til, at TA2020 bredt er foretrukket.
Jeg har også købt
denne trækvogn, som jeg vil placere anlægget på.
Jeg overvejer at bruge krydsfiner, men er der nogen her, der kan fortælle mig, hvad priserne er for sådan noget træ?