Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 06:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Forstærker Alternativ? (festival anlæg) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johnny Rocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi eksperter!

Jeg, som så mange andre, havde tænkt mig, at bygge et anlæg til roskilde. Problemet, som i jo nok selv har regnet ud, er,
at jeg er en smule sent ude.
Jeg har efterhånden læst rigtigt mange indlæg på diverse fora, og kan let konkludere, at disse Tripath forstærkere skulle
være de klart fortrukne. Men det tager jo desværre langt længere tid, at få fat på en af disse sataner, end jeg har til
rådighed.

Mit spørgsmål er altså følgende: Findes der overhovedet noget godt alternativ til disse forstærkere, som kan købes lokalt,
her i Danmark? Jeg synes ikke, at have fundet noget som helst, der overhovedet når Tripath eller lign. til sokkeholderne, i
min søgen her i forumet, eller andre steder.

Det er batterilevetiden, der foruroligere mig mest i dette tilfælde. Jeg forventer naturligvis ikke, at kunne finde en
forstærker, der er lige så strømeffektiv som Tripath. Men ville være lykkelig, hvis et alternativ kunne findes, der i hvert fald
ikke sluger et helt batteri på en enkelt dag.

Håber virkeligt, at i er villige til at hjælpe mig. Uden en ordenlig forstærker, bliver projektet nok udsat til næste år. Men det
ville nu være fedt, at have det i år :)

På forhånd tak.
Til top Vis Johnny Rocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Rocket

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

hej og velkommen til forummet.

mange folk er kommet langt med en almindelig billig bilradio. de er jo trods alt designet til 12 volt drift. men man kan godt få en tripath forstærker her i dk. den er bare ret dyr i forhold til kineser-versionerne.

http://www.studiosound.dk/shop/trends-ta-101-p-28.html

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Johnny Rocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Vibe, jeg tror, at jeg vil købe Tripath forstærkeren fra studiosound, også må jeg jo bare betale det ekstra, når
jeg er så sent ude :)

Tror du, at det er nødvendigt, at købe en forforstærker mellem mp3 enheden (Ipod, Iphone eller lign.) og forstærkeren, for at
få noget ordenlig lyd ud af højtalerne? Jeg har tit hørt, at lydniveau'et fra disse slags mp3 afspillere, er meget lavt...
Til top Vis Johnny Rocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Rocket

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

jeg kan klart anbefale en lille forforstærker (hovedtelefonforstærker). jeg bruger selv fiio e1, som jeg er virkelig glad for. fiio laver også andre små forforstærkere, men det smarte ved e1 er, at den bliver drevet af selve ipod'en, så den ikke behøver batteri.

http://www.mp3amplifier.com/index.php/cPath/20?osCsid=5cpshk f4bf0mmsmjahgogi9vi6

jeg brugte selv den lille trends forstærker i mit festival anlæg sidste år. det er generelt en lækker forstærker, som også sagtens kan bruges som f.eks. køkken eller kontor forstærker.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Johnny Rocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Det kan være, at jeg tjekker sådan en ud, når jeg er færdig.

Nu har jeg nemlig købt mig en Trends Audio TA-10.1
samt et sæt Xzound CK 6x9"
fuldtone højtalere
.

Men men men... Da jeg så kom hjem og satte tingene sammen, dvs. højtalere til forstærker (med deres egne ledninger),
forstærker til dens egen strømforsyning (ikke batteri), og lydkilden til forstærkeren (først en HTC Hero, senere en bærbar),
kunne den kun spille et par minutter fra mobilen, før lyden pludseligt forsvandt. Lyden kom dog tilbage efter at have
forstærkeren slukket i noget tid, men den forsvandt hurtigt igen.

Jeg har ikke kunnet få lyden tilbage igen endnu, selvom forstærkeren har været slukket i længe nu. Er det mig der har
f**ked et eller andet op? Jeg kan ikke se hvad det skulle være, men jeg ville bare være helt sikker. Jeg har allerede fået
lovet en ny forstærker af StudioSound, men det er stadig irriterende...

Mvh.

jahudisec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2010
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Var du ude og hente forstærkeren hos studiosound?
Til top Vis jahudisec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jahudisec

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes